سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون


سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون ))
سامانه پیام کوتاه رایگان
و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
بایگانی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

طیف رادیکال و هسته سخت جریان اصلاحات به‌صورت مستمر فشارهای مختلفی را به پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد می‌سازد.

بنا بر اخبار دریافتی، طیف رادیکال و هسته سخت اصلاحات که بنا بر گفتگوهای درونی خود آمادگی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتند، تلاش دارند که راهبردهای پزشکیان را آنان تجویز کرده و مدیریت ستادهای انتخاباتی وی را نیز به دست بگیرند، اما این اقدام با مقاومت این نامزد انتخاباتی روبه‌رو شده است، پزشکیان معتقد است که سرریز کردن رادیکالیسم به ستاد او از ظرفیت اجرایی او بالاتر است و ممکن است سیاست‌گذاری‌هایش را به انحراف بکشد.

پزشکیان تاکنون در برابر فشارهای رادیکال مقاومت کرده و بنای تعریف خود به‌عنوان یک هویت مستقل دارد، در آن‌سو هسته سخت اصلاحات می‌کوشد به‌زعم خود با فشار به پزشکیان این محورها را وارد عرصه رقابت انتخاباتی کرده و تصریح کند که حضور پزشکیان در انتخابات به دلیل پیگیری همین مطالب و تبدیل آن‌ها به کمپین فشار علیه حاکمیت بوده است.

تأملی برکنش‌های سیاسی- انتخاباتی هسته سخت جریان اصلاحات بیانگر آن است که آنان همچنان بر راهبرد اصلاحات بنیادی تأکید داشته اما به لحاظ تاکتیکی تغییراتی را در برنامه‌های خود لحاظ کرده‌اند. تصریح بر پرهیز از بیان مطالب توده‌ای و انتقاد از فاصله‌گیری از ادبیات نخبگانی و انتقاد از محور شدن گفتمان عدالت در برابر گفتمان خشونت‌طلب هسته سخت اصلاحات ازجمله مواردی است که این روزها سعی دارند بر پزشکیان تحمیل کنند.

بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که آنان در وهله نخست تلاش می‌کنند که تأیید صلاحیت پزشکیان را در چارچوب گزینه جبهه اصلاحات معنادهی کرده و در گام دیگر تصریح کنند که این تأیید صلاحیت ناشی از نقش محوری خاتمی در تحریم انتخابات ۱۴۰۰ و موفقیت مقاومت مدنی هسته سخت اصلاحات بوده است.

رادیکال‌های جریان اصلاحات با تعریف این پیش‌زمینه اما ضمن تلاش برای به سیطره درآوردن ستادهای پزشکیان از دیگر سو می‌کوشند تا از فرصت انتخابات در چند جهت بهره‌برداری کنند.

در همین رابطه اما علیرضا علوی تبار طی یادداشتی با تأکید بر جدی گرفتن فرصت انتخابات ریاست جمهوری از ضرورت همسوسازی بهبود خواهی حکومتی و جنبش اجتماعی برای رسیدن به توافق ملی برای دگرگونی مسالمت‌آمیز سخن به میان آورده و از شیفت از تغییرات بزرگ به تغییرات کوچک برای رسیدن به اهداف راهبردی رونمایی می‌کند.

علوی تبار در این زمینه تأکید می‌کند:

نظام اداره امور عمومی در ایران، نظامی ایستا و فاقد کشمکش و تعارض درونی نیست. اگر تغییری در بخشی از این نظام (سیستم) اتفاق بیافتد، هماهنگی میان بخش‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند و مانع می‌شود که هر بخشی با «بازتولید» خود در بخش‌های دیگر مشکلات را تثبیت کرده و تداوم ببخشد. به‌علاوه دگرگونی در یک بخش از سیستم به انتقال دگرگونی به بخش‌های دیگر یاری می‌رساند. به بیان روشن‌تر یک تغییر (حتی کوچک) در شرایط یک سیستم پویا و دارای تعارض درونی، می‌تواند به تغییرات بیشتر و بزرگ‌تر منجر گردد؛ بنابراین از هر تغییری، حتی کوچک، باید استقبال کرد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت انتخابات برای «احیای گفتمان جمهوریت» ، معتقد است، فعالیت در این انتخابات می‌تواند به فرصتی برای آموزش و تقویت اعتمادبه‌نفس «جمهور» تبدیل شود. با پیروزی در این انتخابات می‌توان «امید» را بازسازی کرد و از مردم منفعل و درمانده، شهروندانی ذی‌حق و مسئول ساخت. باید به مردم آموخت که خشم چیزی را تغییر نمی‌دهد، تلاش است که به دگرگونی منجر می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تغییر را می‌توان از حوزه‌هایی شروع کرد که مقاومت کمتری در آن‌ها وجود دارد، می‌نویسد، می‌توان به‌جای تغییرات پرسروصدا، به تغییرات کوچک اما ماندگار اندیشید. این کار نیازمند اداره جمعی امور است. تصور این را که می‌توان از طریق انتخابات پیشرو به همه اهداف رسید، باید کنار گذاشت؛ اما این انتخابات را باید جدی گرفت و با مشارکت در آن‌هم خودمان را ارتقاء دهیم، هم گفتمان سیاسی را و هم زمینه‌ساز دگرگونی‌های آهسته و پیوسته آینده شویم.

گفتنی است تأمل بر دیدگاه‌های علوی تبار بیانگر آن است که؛

۱- اصلاح‌طلبان ساختاری در اقناع افکار عمومی حامیان خود دچار مشکل حاد شده‌اند. اینان در شرایطی از راهبرد مشارکت مشروط و اینک از مشارکت در انتخابات سخن به میان می‌آورند که چند ماه پیش در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات را تحریم کرده بودند. حال بدنه این جریان این پرسش را مطرح می‌سازد که در چند ماه گذشته چه اتفاقی افتاده است که اصلاح‌طلبان از تحریم به مشارکت در انتخابات رسیده‌اند؟
 

۲- اصلاح‌طلبان رادیکال با دست‌کاری حقیقت می‌کوشند تا طی یک فرار به جلو و دستاورد سازی مشارکت امروز و تأیید صلاحیت پزشکیان را مرهون تحریم انتخابات مجلس از سوی خاتمی معنادهی کنند. این در شرایطی است که شورای نگهبان همان شورای نگهبانی است که طبق قانون عمل کرده و این بار کاندیدای موردحمایت اصلاح‌طلبان قرارگرفته که شعار اصلاحات ساختاری و بنیادی سر نداده و اتفاقاً به دنبال فاصله‌گذاری با رادیکال‌های اصلاحات است

۳- آن‌گونه که از نوشته علوی تبار برمی‌آید هسته سخت جریان اصلاحات همچنان راهبرد خود را بر اصلاحات ساختاری و بنیادی استوار کرده اما در حوزه تاکتیکی بنا دارد تا از ظرفیت انتخابات بهره‌گیری کرده و به‌سوی گام‌های کوچک اما با دستاوردهای قابل برآورد شیفت نماید.

این شیفت هسته سخت اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنان به دنبال آن هستند که خود را محدود به امر سیاسی نکنند. به تعبیری آنان تلاش خواهند کرد توسعه در امر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و ... را نیز دنبال نمایند. هسته سخت اصلاحات همچنین تا اطلاع ثانوی به دنبال ایده گیدنزی است که می‌گوید، گسترش و تعمیق آگاهی‌های میانی در جامعه منتهی به ایجاد فضا، توسط مردم می‌شود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۳ ، ۱۶:۲۹
sms reson

کسب درآمد با نیچ مارکت

1403-03-26 13:49:45 15  0  0

اگر وارد بازار جدیدی شدید و میخواهید محصولاتتان را به دیگران عرضه کنید و با چالش این موضوع روبرو شدید که چگونه با رقبای بزرگ تر و قوی تر خود رقابت کنید پیشنهاد میکنم تا با سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا شما را با نیچ مارکت آشنا کنیم و به شما یاد دهیم که چگونه مسیر خود را از رقبایتان جدا کنید و نگران نبود مشتری برای کالای خود نباشید . پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

نیچ مارکت چیست ؟: 

شاید این جمله به گوش شما هم خورده باشد: «محصول ما مشتری‌های خاص خود را دارد»! در‌واقع برخی کسب‌وکارها برای بالا بردن میزان فروش تصمیم می‌گیرند تمرکزشان را روی یک بخش از بازار بگذارند و به نیازهای گروه خاصی از مشتریان پاسخ دهند. با این کار شما در یک بازار بزرگ می‌توانید منحصربه‌فرد باشید و مخاطبان شما را با یک محصول یا خدمت خاص بشناسند. به این مدل از تمرکز خاص کسب‌وکارها بر بخش کوچکی از بازار نیچ مارکتینگ می‌گویند .

نیچ مارکت یا همان «گوشه‌ی دنج بازار» بخشی کوچک از بازاری بزرگ‌تر است که نیازهای خاص خود را دارد و به‌نوعی با آن بازار بزرگ‌تر متفاوت است. مثلاً بازار رایانه‌ها بازاری بزرگ است، اما بازار رایانه‌های دانش‌آموزی یا مخصوص بازی که انواع مختلفی از ملزومات سیستم را بر اساس نیاز مشتریان شامل می‌شوند، نیچ مارکت آن بازار بزرگ هستند. 

 

 

 

مزایای نیچ مارکتینگ چیست؟
بهره‌گیری از استراتژی نیچ مارکتینگ مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رقابت کم در حوزه تخصصی، فهم بهتر بازار هدف و بازاریابی ساده‌تر برای حوزه تخصصی اشاره کرد. البته در همین مقاله که در سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده است با جزئیات بیشتری به بررسی مزایا و معایب نیچ مارکتینگ خواهیم پرداخت.

 

- رقابت کم در نیچ مارکتینگ:
اگر زیرشاخه‌ای مانند موارد بالا را انتخاب کنید، با بازار اشباعی روبرو نخواهید بود و افراد مختلف مشکلی برای بازار انتخابی شما ایجاد نخواهند کرد چراکه گمان نمی‌کنند این بازار به اندازه کافی بزرگ باشد. همچنین، شرکت‌های بسیاری هستند که پول زیادی برای سرمایه‌گذاری روی بازارهای بزرگ دارند و چه بهتر که اجازه دهید آن‌ها این کار را انجام دهند و از حوزه تخصصی شما غافل باشند.

 

- فهم بهتر بازار هدف:
از موارد ضروری در نیچ مارکتینگ و سایر روش‌های بازاریابی ( مانند تبلیغات اس ام اسی )  باید به شناخت دقیق مشتری و مخاطب اشاره کرد. زمانی که تمرکز خود را بر روی یک بازار هدف قرار دهید، با عمق و جزئیات بیشتری به خصوصیات جامعه‌شناختی بازار هدف خود می‌پردازید و فهم بهتری از نیازهای مشتریان خود بدست می‌آورید.

 

- کسب مهارت در حوزه تخصصی:
زمانی که یک حوزه تخصصی را انتخاب می‌کنید، به مرور در آن حوزه اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید و به همین ترتیب، مهارت شما نیز در آن شاخه بیشتر می‌شود. افزایش مهارت در حوزه تخصصی سبب جذب بیشتر مشتریان بالقوه به وب‌سایت و سایر کانال‌های بازاریابی شما می‌شود. از جمله امتیازاتی که کسب مهارت تخصصی به همراه دارد باید به کسب اعتبار بیشتر و معرفی شدن توسط سایر افراد اشاره کرد.

 

- سادگی در بازاریابی برای بازار هدف:
اگر شاخه وسیعی مانند «کاهش وزن» را انتخاب کنید، نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی دارید تا به مخاطب مورد نظر خود دست پیدا کنید. به همین دلیل، استفاده از بازارهای بزرگ، انتخاب مناسبی برای بیشتر دیجیتال مارکترها نیست چراکه به طور معمول این افراد بودجه، زمان و منابع محدودی در اختیار دارند. به دلیل همین محدودیت‌ها نیز اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای این افراد با مشکل روبرو خواهد شد.

 

 

معایب نیچ مارکتینگ :
نیچ مارکتینگ علاوه بر داشتن مزایای بسیار زیاد، معایبی نیز دارد که در زیر به توضیح جداگانه هر کدام میپردازیم . 

 

- نرخ پایین بازگشت سرمایه:
زمانی که در یک زیرشاخه تخصصی کار می‌کنید، جامعه هدف شما نیز کوچکتر می‌شود. همین موضوع بر نرخ بازگشت سرمایه نیز تاثیرگذار خواهد بود و به همین ترتیب، هزینه کمتری هم برای تبلیغات در اختیار خواهید داشت.

 

- شانس کم بقا:
به طور قطع زمانی که استراتژی بازاریابی شما تنها محدود به نیچ مارکتینگ باشد، شانس کمتری هم برای بقا در این حوزه وجود خواهد داشت.

 

- موفقیت کوتاه‌مدت:
با توجه به ماهیت نیچ مارکتینگ و جامعه محدود آن، در برخی کسب‌وکارها نمی‌توان یک خدمت یا محصول خاص را به طور مداوم عرضه کرد و همین امر در درازمدت، کسب سود را با مشکل مواجه می‌کند.

 

 

 

نحوه پیدا کردن مشتریان و مخاطبان هدف در نیچ مارکت :
راه‌های مختلفی برای پیدا کردن مشتریان نیچ مارکت وجود دارد. این راه‌ها بسته به موضوع نیچ انتخابی شما و گستردگی آن ممکن است متفاوت باشد. در ادامه شما را با چند راهکار برای پیدا کردن مخاطبان بازاریابی گوشه‌ای آشنا خواهیم کرد.

 

1- موقعیت جغرافیایی:

در این مدل کسب‌وکارها نیچ مارکتینگ و مخاطبان هدف خود را بر‌اساس موقعیت مکانیشان انتخاب می‌کنند. به‌عبارتی در این حالت به مشتریان در یک موقعیت جغرافیایی خاص خدمات عرضه می‌شود.( همانند تبلیغات پیامکی که میتوان از ارسال پیامک منطقه ای یا ارسال انبوه پیامک به محله استفاده کرد . ) 

 

2- جمعیت‌شناسی:

شناسایی فاکتورهایی همچون جنس، سن، میزان تحصیلات، میزان درآمد، سمت شغلی و طبقه اجتماعی معیار مناسب و خوبی برای پیدا کردن مخاطبان و انتخاب نیچ مارکت است.

 

3- روانشناسی:

در شناسایی مشتریان برای نیچ مارکت بر‌اساس ویژگی‌های روانشناختی به مواردی همچون ویژگی‌های شخصیتی، عادت‌ها، سبک زندگی، سرگرمی‌ها یا گرایش سیاسی‌شان توجه می‌شود. به کمک قیف فروش و با بررسی مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید. به‌این‌ترتیب جزئیات بیشتری از مخاطبانمان خواهیم داشت و بهتر می‌توانیم آن‌ها را بشناسیم.

 

4- نوع محصول:

برخی مشتریان به‌دنبال مکانی هستید که به‌طور تخصصی یک محصول یا خدمت را عرضه کند. مثلا خرید چای از یک فروشگاه تخصصی جذابیت بیشتری برای مشتریان به‌نسبت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپر مارکت دارد.

 

5- قیمت:

در این بخش کسب‌وکارها مشتریان را بر‌اساس میزان درآمد انتخاب می‌کنند و قیمت محصول یک فاکتور مهم در نیش مارکت محسوب می‌شوند. به‌عنوان مثال کمپانی رولکس تمرکز خود را بر طراحی محصولات لوکس و جذب مشتریان ثروتمند گذاشته است.

 

 

 

پیام رسون : 

مهم است پیش از راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی، میزان موفقیت آن را بسنجید. یعنی تعداد احتمالی مخاطبینی را  موردهدف‌تان هستند، درنظر بگیرید و مشخص کنید که آیا جمعیت‌شان خیلی کم است یا تعداد قابل‌قبولی دارند. شاید نیچ مارکتینگ در نگاه اول مشکل به‌نظر برسد، اما اگر مخاطبین هدف خود را بشناسید و محتوای خود را برای آن‌ها شخصی‌سازی کنید، تعامل موفقیت‌آمیز با افراد مناسب دشوار نخواهد بود.

یکی از راه های جذاب بازاریابی که میتواند در راستای نیچ مارکت موفقیت آمیز باشد تبلیغات پیامکی با استفاده از پنل پیامکی است که افراد در هر حوزه ای که فعالیت داشته باشند سعی میکنند از تبلیغات پیامکی برای کسب و کارشان استفاده کنند چراکه هم خیلی راحت و آسان است و هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خصوصا اگر پنل پیامکی را از سامانه پیام کوتاه شیراز تهیه کنند چراکه میتوان گفت از کمترین تعرفه پیام کوتاه ایران استفاده میکنند . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۳ ، ۱۶:۲۸
sms reson

آشنایی با OKR و کاربرد آن در سازمان ها با پیام رسون

1403-03-24 10:53:33 21  0  0

خیلی از مدیران اذعان دارند که در سازمان‌هایشان، اغلب در تلاشی بی‌پایان برای پر کردن شکاف بین استراتژی‌های تدوین شده و اجرا و دستیابی به آنها هستند. روش OKR (یا روش اهداف و نتایج کلیدی)، راهکاری است که برای حل همین مشکل به وجود آمده است. اگر در تلاش هستید تا اهداف سازمانتان را عملی کنید، OKR ها می‌توانند ابزاری عالی برای شما باشند. استفاده مناسب از OKR به شما و تیم‌تان کمک می‌کند تا مهم‌ترین موضوعاتی را که باید بر آنها تمرکز کرد مشخص کنید و کارکنان را برای دستیابی به اهداف مشترک همسو کنید. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد مزایای OKR، تعیین و اجرای استراتژی و نحوه شروع استفاده از OKR در سازمان خود بدانید، توضیح داده شده است . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

OKR چیست؟
روش OKR که مخفف Objectives و Key Results است، یک تکنیک و چهارچوب برنامه‌ریزی برای تعیین اهداف سازمان به صورت دوره‌ای و اندازه‌گیری پیشرفت آنهاست. این تکنیک که در سال ۱۹۷۰ توسط اندی گروو در شرکت اینتل معرفی شد، در سال‌های اخیر به عنوان یک روش محبوب برای برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌ها تبدیل شده است. در این روش “اهداف” یا Objectives به‌صورت کلی تعریف می‌شوند و میزان پیشرفت در دستیابی به آنها با استفاده از “نتایج کلیدی” تعیین می‌شود. این روش برای ایجاد انگیزه و تمرکز در تیم‌ها بسیار مؤثر است و به اعضای تیم کمک می‌کند تا بر روی اهداف مهم و مشترک تمرکز کرده و از میزان پیشرفت خود مطلع شوند.

 

ویژگی های Objective در OKR چیست؟
برای استفاده از OKR ابتدا باید با ویژگی‌های عناصر مختلف آن آشنا شوید. ابتدا به بررسی ویژگی‌های Objective می‌پردازیم.

1- مجموعه اهدافی که سازمان سعی دارد به آن‌ها دست پیدا کند؛ به عبارت دیگر این مجموعه اهداف، محرک اعضای مختلف مجموعه هستند!
2- ساختار کیفی و ذهنی دارند و براساس چنین شاخص‌هایی سنجیده می‌شوند.
3- هر فرد باید برای خودش در طول یک فصل یا ۳ ماه، بین ۳ تا ۵ هدف کوتاه مدت تعریف کند.
4- به خاطر داشته باشید که چشم‌اندازهایتان را با جاه‌طلبی کامل انتخاب کنید.
 

 

ویژگی های Key Results در OKR چیست؟
Key Results هم مانند Objective ویژگی‌های خاص خود را دارند که در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

1- مشخص، واقعی و قابل اندازه‌گیری هستند.
2- مسیر رسیدن به Objective ها را مشخص می‌کنند.
3- به نوعی شاخص میزان دستیابی به Objective ها به شمار می‌روند.
4- کمی بوده و باید بتوانید به آن‌ها نمره بدهید.
5- هر Objective دارای ۳ یا ۴ Key Results است که در مسیر تحقق به آن‌ها نیاز دارد.

 

 

 

مزایا OKR چیست؟
مدل هدف و نتایج کلیدی (OKR) روشی قدرتمند برای بیان اهداف هر شرکت یا سازمانی است. این روش به تعیین اولویت‌های اصلی، دستیابی به چشم‌انداز و اهداف شرکت و همچنین تشویق کارکنان به مشارکت برای رسیدن به اهداف مجموعه، کمک می‌کند. بااین‌حال شاید برایتان سوال شده باشد که چطور او کی آر علاوه‌بر تعیین اهداف، به دستیابی و رسیدن به هدف‌ها نیز کمک می‌کند.

شما با مشخص کردن اهداف مشترک دقیق و قابل‌اندازه‌گیری، دقیقا می‌دانید با انجام چه کارهایی به آن هدف برسید. ازاین رو ممکن است بعد از تعیین هدف، به این نتیجه برسید که برای دسترسی به بازار هدف و گسترش فعالیت‌های برندینگ به خرید سامانه پیامکی نیاز داشته باشید. در ادامه مزیت‌های کلیدی این روش را به صورت کامل بیان می‌کنیم.

 

1- ایجاد تمرکز در فعالیت سازمان :
اولین مزیت روش OKR ، تمرکز بر اهداف مهم و اساسی است. برای تعیین اهداف در روش okr، باید موارد محدودی را انتخاب کنید. شما نهایتاً می‌توانید ۳ هدف و چشم‌انداز اصلی را در نظر داشته باشید. هر هدف نیز باید ۳ تا ۵ نتیجه کلیدی داشته باشد. به همین دلیل این روش هدف‌گذاری، شما را مجبور به تمرکز بر اولویت‌های اصلی سازمان می‌کند.

فرایند طراحی okr باید با این سوال که «برای ۳ الی ۶ یا ۱۲ ماه آینده شرکت، چه هدفی در اولویت قرار دارد؟» شروع شود. محدودیت زمان هدف‌های مهم و فوری مجموعه شما را از هم تمایز می‌دهد. ازاین‌رو باعث می‌شود که اهداف با فوریت کمتر به‌تعویق‌افتاده و اهداف فوری سریع‌تر به نتیجه برسند. با پایبندی به اصول روش «هدف و نتیجه کلیدی» رهبران سازمان به تیم‌های خود یک قطب‌نما برای ارزیابی و پیشرفت کار می‌دهند.

 

2- ایجاد هماهنگی و همسویی در شرکت :
بعد از تعیین اهداف اصلی و فوری شرکت، تازه‌ کار واقعی آغاز می‌شود. چهارچوب okr از فاز برنامه‌ریزی به فاز اجرا تغییر پیدا می‌کند. همه افراد و اعضا سازمان، کلیه فعالیت‌های روزانه خود را در راستا و هم سو با چشم‌انداز تعیین شده در okr به پیش می‌برند. در واقع تعیین چشم‌انداز اصلی سازمان باعث هماهنگی بیش‌ازپیش اعضای آن سازمان می‌شود؛ طبق تحقیقات Harvard Business، شرکت‌هایی که در آن کارمندان همسو و هماهنگ با یکدیگر پیش می‌روند، عملکرد آنها بیش از دوبرابر ارتقا پیدا می‌کند.

به‌عنوان مثال طراحی و اجرای استراتژی محتوایی یکی از فعالیت‌هایی است که باید با توجه‌ به اهداف و نیازهای کسب‌وکار انجام شود. در واقع استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی برای تولید محتوای ارزشمند و هم‌راستا با اهداف کسب‌وکار شما است. در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن نیازهای بیزینس شما، برنامه هدفمندی برای تولید و انتشار محتوا  تدوین می‌شود تا بیزینس‌تان در مسیر رسیدن به اهداف قرار گیرد. بدون داشتن برنامه‌ریزی هدفمند، هرگز رسیدن به مسیر موفقیت امکان‌پذیر نیست.

 

3- تعهد و مسئولیت‌پذیری با به کار گرفتن روش OKR در سازمان :
بعد از تمرکز و همسویی، کارکنان نسبت به رسیدن به اهداف سازمان تعهد پیدا می‌کنند. کارمندان شرکت توافق کرده‌اند که به تحقق okrهای شرکت، تعهد داشته باشند. برنامه‌ها و منابع سازمان در راستای رسیدن به اهداف و نتایج کلیدی تنظیم می‌شود. تعهدات افراد باید به‌صورت شفاف پیگیری و برای سایر اعضا واضح و مشخص باشد. همه اعضای سازمان باید از وضعیت دست یافتن یا نیافتن به اهداف مطلع باشند تا همسویی و شفافیت میان آنها حفظ شود.

 

4- پیگیری و اندازه‌گیری وضعیت و نتایج :
پیگیری و ردیابی مداوم اهداف و نتایج کلیدی، یکی دیگر از مزایای این روش به شمار می‌رود. هر هدف و نتیجه کلیدی باید از طریق معیارهایی که هنگام نوشتن مشخص شده اند، قابل‌اندازه‌گیری و ردیابی منظم باشد. این کار از خارج شدن از مسیر اهداف اصلی کمک بسزایی می‌کند.

با استفاده از ردیابی مداوم، می‌سنجید که آیا در مسیر رسیدن به هدف هستید؟ اگر خیر، به چه علت در مسیر هدف اصلی نیستید؟ ازآنجایی‌که همه اعضای مجموعه باید کاملا در جریان فرایند و وضعیت پروژه قرار بگیرند، لینک فایل نتایج این بررسی‌های منظم و دوره‌ای را از طریق ارسال پیام کوتاه انبوه به کلیه افراد سازمان، در اختیار آن‌ها قرار دهید.

 

 

 

نمونه‌های استفاده از OKR در سازمان :
هر چه قدر هم از مزایای این روش گفته شود، تا زمانی که نمونه‌ها و نحوه استفاده عملی از OKR را ندانید، نخواهید توانست از مزایای آن استفاده کنید. نحوه استفاده از این متد هم در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف با توجه به نوع کسب و کار و اهداف آنها متفاوت است. بنابراین نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه سازمان‌ها ارائه داد. اما در اینجا بعضی از نمونه‌های رایج نحوه استفاده از OKR را برای شما می‌آوریم.

 

OKR واحد فروش :
هدف: افزایش آگاهی از برند در میان مشتریان بالقوه تا پایان سال

نتایچ کلیدی:

۱- استفاده از ۵ بیلبورد تبلغیاتی در نقاط خاص شهر که تراکم مشتریان مورد نظر سازمان بیشتر است یا ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مشتریان 

۲- افزایش ارتباط با رسانه‌ها تا ۲۵ مورد از جمله رپورتاژ و حضور در برنامه‌های تلویزیونی

۳- حضور در ۲ مورد از نمایشگاه‌های سالانه

۴- استفاده از تبلیغات ۱۰ اینفلوئسنر برتر در حوزه کاری سازمان

 

OKR تیم طراحی محصول :
هدف: آگاهی از نیازها و خواسته های مشتریان از محصول جدید

نتایچ کلیدی:

۱- نظرسنجی از ۱۰۰۰ مشتری در مورد نحوه استفاده آنها از محصول و خواسته‌هایشان( که بهترین نمونه میتواند از طریق ارسال لینک نظر سنجی از طریق ارسال پیام کوتاه باشد . ) 

۲- مصاحبه با ۵۰ نفر از مشتریانی که قبل از عرضه رسمی محصول، آن را آزمایش کرده‌اند.

۳- تحلیل کمی و کیفی داده‌های بدست آمده و مشخص کردن ۵ خواسته و نیاز کلیدی مشتریان

 

OKR واحد امور مالی :
هدف: جذب سرمایه گذار جدید برای دستیابی به رشد سازمان

نتایچ کلیدی:

۱- تعیین میزان مبلغ مورد نیاز شرکت برای دستیابی به اهداف رشد خود

۲- تعیین ۱۰ مورد از شرایط ضروری شرکت برای پذیرش سرمایه‌گذاری

۳- تماس با سرمایه‌گذاران بالقوه و برقراری حداقل ۱۰قرار ملاقات

۴- تعیین حداقل مبلغ جذب سرمایه و انجام آن تا مدت مشخص شده

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله، درباره این موضوع که روش OKR چیست و چه کاربردهایی دارد صحبت کردیم. اگر نگاهی دقیق به پیرامون خود بیندازید، شرکت‌های بسیاری را می‌بینید که از نظم و هماهنگی مطلوبی برخوردار نیستند. از نظر شما مشکل دقیقا کجاست؟ شاید یکی از دلایل این مشکلات و عواقب بعدی آن‌ها، عدم آموزش کافی در حیطه‌های مدیریتی و رهبری گروه باشد.

در هر صورت، اجرای روش‌هایی مانند OKR می‌تواند تا حد زیادی به برقراری هماهنگی و پیوستگی بین بخش‌های مختلف یک سازمان کمک کند و روابط را بهبود ببخشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از چنین روش‌هایی در ساماندهی مجموعه‌های خود استفاده کنید و اگر سوالی در رابطه با OKR داشتید میتوانید با تیم پشتیبانی سامانه پیامکی پیام رسون تماس بگیرید تا تیم ما با صبوری کامل جوابگو سوال های شما باشند . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۳ ، ۱۷:۵۰
sms reson