تلاش لینکدین برای شبکه های اجتماعی
لینکدین یکی از معروفترین شبکههای اجتماعی در حوزه کسبوکار است که امکان برقراری ارتباط کسبوکارهای بزرگ و کوچک با نیروهای حرفهای یا مستعد را فراهم میسازد. صفحه محصولات لینکدین به شرکتها و کسبوکارهای بزرگ و کوچک اجازه میدهد ارتباط نزدیکتری با کاربران و مشتریان احتمالی داشته باشند
بااینحال طی سالهای اخیر، سران لینکدین تلاش کردهاند امکانات و ویژگیهای خود را فراتر از شبکهای برای استخدام نیرو در آورند.
یکی از این اقدامات در حوزه برندسازی صورت گرفته است که «صفحه محصولات» نام دارد. درواقع هر کسبوکار از این پس میتواند علاوه بر صفحه اصلی، صفحاتی برای معرفی محصولات یا خدمات قابل ارائه بسازد. در صفحه محصولات، کسبوکارها علاوه بر امکان معرفی محصول میتوانند ویدئو اضافه کنند و همچنین از طریق سیستم ارزشیابی، از سطح رضایت مشتریان خود مطلع شوند.
علاوه بر این اعضای لینکدین میتوانند نظرات خود را ارسال کنند و سطح رضایت خود از خدمات یا کالای خریداریشده را با دیگر اعضای لینکدین به اشتراک بگذارند. کاربران همچنین میتوانند از بخشهای مختلف صفحه محصولات استفاده کنند که شامل درخواست دمو و صفحه تماس با کسبوکار برای درخواست توضیحات بیشتر است.
سیاستهای جدید لینکدین که بیشتر پس از خرید آن توسط مایکروسافت اتخاذ شده، به رشد این شبکه اجتماعی حرفهای کمک فراوانی کرده است. در اقدام اخیر یعنی معرفی صفحه محصولات میتوان مشاهده کرد که لینکدین دیگر شبکهای برای استخدام نیرو نیست و گامهای مثبتی در زمینه برندسازی برداشته است.
بااینحال جزئیات صفحه محصولات نشان میدهد که لینکدین همچنان به ریشه خود پایبند است. بخشی از صفحه محصولات به معرفی افراد حرفهای و متخصص در آن زمینه اشاره میکند؛ بهصورتیکه فهرستی تصادفی از افرادی با حوزه فعالیت مرتبط با محصول به کاربران ارائه میشود و امکان برقراری ارتباط با آنها نیز در نظر گرفته شده است.