آشنایی با وایرال مارکتینگ با پیام رسون
آشنایی با وایرال مارکتینگ با پیام رسون
1403-04-30 10:38:41 92 0 0
جنگ بر سر دیدهشدن هر روز بیشتر از دیروز شدت پیدا میکند! هر کسبوکاری تلاش میکند از طریق راههای مختلف، مشتریان را از دست رقبا برباید.
اینجاست که پای خلاقیت و نوآوری به میان کشیده میشود؛ چراکه کسبوکارها به چیزی نیاز دارند که مثل ویروس در همهجا پخش شود.
اما اصلاً وایرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ویروسی چیست؟ چه چیزی باعث میشود محتوای شما وایرال شود؟ چه نفعی برای شما دارد؟
پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا شما را بیشتر با وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی آشنا کنیم .
بازاریابی ویروسی چیست ؟:
«ویروس» به چیزی میگویند که بهسرعت و بهطور گسترده پخش میشود. بازاریابی ویروسی ترفندی است که صاحبان کسبوکار از عمد آن را بهکار میگیرند؛ با این حال پیام موردنظر کاملا بهصورت ارگانیک و طبیعی توزیع میشود. در این روش، کاربران خودشان انتخاب میکنند که محتوا را به اشتراک بگذارند. به عبارتی، بازاریابی ویروسی ریشه در بازاریابی دهان به دهان دارد.
در واقع بازاریابی ویروسی یکی از استراتژیهای بازاریابی است که برای دیدهشدن یک محصول یا خدمت، به مخاطب متکی است. به زبان سادهتر، وقتی برند کمپین تبلیغاتی را اجرا کرد، کاربران صرفاً بر اساس علاقهٔ خود یا مفید دانستن آن برای دیگران، تصمیم میگیرند محتوای کمپین را با دیگران به اشتراک بگذارند. در نتیجه، آن محتوا علاوه بر مخاطب هدف، بهسرعت و بدون صرف هزینهٔ زیاد در دسترس افراد بیشتری قرار میگیرد و گسترهٔ وسیعتری از مخاطبان با برند آشنا شده و به آن علاقهمند میشوند.
همین موضوع به افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان بالقوه و فروش بیشتر منجر میشود با توجه به سرعت و سهولت بهاشتراکگذاری محتوا در بستر شبکههای اجتماعی، این استراتژی بیشتر در همین فضا منتشر میشود.
عوامل موثر در بازاریابی ویروسی :
در این قسمت به 6 عامل موثر در ویروسی شدن یا وایرال شدن را توضیح میدهیم :
1- وجهه و اعتبار اجتماعی :
این اصل به این مسئله اشاره میکند که اگر مردم دربارهٔ محصول یا خدمت شما صحبت کنند، چگونه به نظر میرسند؟ آیا وجههٔ آنها صدمه میبیند یا برعکس، اعتبارشان افزایش پیدا میکند؟
2- محرکها :
زمانی وایرال میشوید که دربارهٔ شما حرف بزنند. غیر از این است؟ پس باید به فکر محرکهایی باشید که به مردم یادآوری کنید دربارهٔ شما حرف بزنند. به زبان سادهتر، شما نباید فقط به فکر طراحی یک پیام خارقالعاده و خاص باشید، بلکه باید ببینید چه چیزی باعث میشود مخاطب در آینده، شما را دوباره به یاد بیاورد.
3- احساسات :
انسان بندهٔ احساسات است و با اشتراکگذاری احساسات خود با دیگران، سعی میکند با آنها ارتباط برقرار کند.
پس بهتر است بهجای اینکه روی ویژگیها دست بگذاریم، سعی کنیم بهگونهای، احساسات مخاطبان را درگیر کنیم. البته نه هر احساسی، بلکه احساساتی را برانگیخته کنیم که به انجام عملی مشخص و اشتراکگذاری پیام ما منجر شود.
4- عیان و آشکار :
وقتی ببینیم دیگران کاری را انجام میدهند، احتمالاً ما هم همان کار را انجام میدهیم. به زبان سادهتر، انسان به تقلیدکردن اعتیاد دارد!
5- مفید و کاربردی :
مردم دوست دارند اطلاعات کاربردی و مفید را به دست دیگران برسانند. هرقدر ارزشی کاربردی و مفیدتر خلق کنید، احتمال همهگیری آن بیشتر میشود. کمککردن به دیگران با وجههٔ اجتماعی هم در ارتباط است و باعث میشود مردم خوب به نظر برسند.
6- داستانها :
داستانها و روایتها از گذشته تا امروز، حاملان اصلی ایدهها به حساب میآیند. هزاران سال است که مردم برای درک موضوعهای پیچیده، داستانها و روایتها را خلق میکنند.
مردم هم همیشه به داستانها و روایتها ( چه شنیدن آنها و چه اشتراکگذاری آنها ) علاقه دارند.
نقش سیستم پنل پیام کوتاه در بازاریابی ویروسی:
بازاریابی ویروسی از زمانی روی کار آمد که افراد از ایمیل برای به اشتراک گذاشتن محتوا با دوستانشان استفاده میکردند. در دنیای موبایل، این بازاریابی از طریق پیامک انجام میگیرد. در واقع استفاده ازپنل پیامکی توسط کاربران تلفن همراه بسیار شبیه به استفاده از ایمیل توسط کاربران لپ تاپ است؛ امکان ارتباطات جمعی، ارسال محتوا و اشتراکگذاری تصاویر در هر دو روش وجود دارد. اگر متن تبلیغاتی پیامک شده به خوبی عمل کند و به اندازه کافی جذاب باشد، پیامک شما دست به دست شده و کاربر پیشنهاد جذاب شما را برای دیگران نیز خواهد فرستاد.
از طرف دیگر حتی اگر این اتفاق نیفتد، با ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید از مزایای وایرال مارکتینگ بهرهمند شوید .
پیام رسون :
در مقاله ای دیگر که در سایت سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسید توضیح دادیم بازاریابی ویروسی چیست و چطور میتوانید با استفاده از سامانه پیامکی و پنل پیام کوتاه کمپینهای موفق وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی را برگزار کنید. بهطور خلاصه مهمترین نکته در هر روش بازاریابی این است که در مدت زمان کوتاهی پیام تبلیغاتی خود را به مشتریان بالقوهتان برسانید. از این رو اس ام اس مارکتینگ نقش عمدهای در وایرال مارکتینگ داشته باشد. در پایان
اگر سوالی در رابطه با بازاریابی ویروسی داشتید میتوانید با تیم پشتیبانی پیام رسون تماس گرفته و از آنها درخواست راهنمایی و کمک داشته باشید .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .