سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون


سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون ))
سامانه پیام کوتاه رایگان
و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
بایگانی

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

آشنایی با قفل پیامک با پیام رسون

1401-05-27 17:20:06 11  0  0

امروز هر فردی در گوشی خود از ده ها  اپلیکیشن استفاده می کنند که همین باعث می‌شود روزانه  بیش از ده ها نوتیفیکیشن در پنجره اعلان موبایل خود ببیند که درصد قابل توجهی از این نوتیفیکیشن‌ها را تبلیغات پیامکی به خود اختصاص داده است  که می‌تواند شامل تراکنش‌های بانکی یا اطلاع رسانی فروشگاه ها و... توسط سامانه پیام کوتاه باشد که برای مشتریان و کاربران ارسال می‌کنند. هستند افرادی که فرصت بررسی کردن تمامی این پیام‌ها را ندارند و به دنبال راهی هستند که این تبلیغات پیامکی را دریافت نکنند. 

این کار با فرآیندی که به آن قفل  پیامک می‌گویند، انجام پذیر است. اما این سوال پیش می‌آید که آیا قفل پیامک خوب است یا نه؟ و یا اینکه قفل پیامک چه تفاوتی با بلاک کردن دارد .

در این مقاله میخواهیم در رابطه با قفل پیامک و تفاوت آن با بلاک کردن صحبت کنیم . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیلم رسون همراه باشید .

 

قفل پیامک چیست ؟: 

قفل پیامک یعنی اینکه هر زمان کسی قصد وارد شدن به برنامه massage را داشت لازم است قبل از ورود یک رمز عبور برای وارد شدن را بزند و بعد از آن میتواند وارد بخش اس ام اس ها شود .

پس اگر علاقه داشتید برای افزایش امنیت پیامک خود کاری کنید بهترین راه ، استفاده از روش قفل گذاری روی پیامک ها است . 

 

 

 

قفل پیامک برای شماره های دلخواه:

 با بالا رفتن مدل گوشی ها و قویتر شدن سیستم عامل آنها امکانی در هر تلفن همراه و سیستم عامل آن وجود دارد که می تواند پیامک های خاص را قفل کند. بدین صورت که با وارد کردن یک شماره خاص از یک کاربر خاص اس ام اس های دریافتی از سمت آن را قفل خواهید کرد. تفاوتی ندارد مخاطبی که پیام آن را قفل کرده اید یک کاربر عادی است یا یک نمایندگی پیامک، در هر صورت شما قابلیت ارسال اس ام اس را از او گرفته اید. اما این روش نیز مانند بلاک  کردن موقتی است و می توانید پس از مدتی به حالت قبل برگردانید.

 

تفاوت بلاک کردن با قفل پیامک :

یکی از تفاوت های بین این دو این می باشد که اگر شما شماره ای را بلاک کنید از زمانی که ارسال پیامک محدود شده دیگر امکان دیدن آن پیامک ها وجود ندارد ولی در قفل پیامک اینگونه نیست و در قفل پیامک امکان تماس از آن شماره محدود نخواهد شد . 

 

 

 

لغو دریافت اس ام اس با مطالعه دقیق هر پیامک :

قفل پیامک در هر سیستم عامل دستورالعمل خاص خود را دارد اما قبل از آن که تبلیغات پیامکی را  قفل کنید پرتکرارترین اس‌ام‌اس‌های خود را بررسی کنید، گاهی یک پیامک برای شما ارسال می شود از یک ارسال پیامک انبوه بوده که حاوی اطلاعات مفیدی برای شما است. برای مثال اس ام اس هایی که از نمایندگی پیامک شیراز برای افراد ارسال می شود در تمامی موارد شامل یک پیشنهاد شگفت انگیز و فوق العاده است یا یک لینک ارزشمند و کاربردی و مهم در آن وجود دارد.

پس حتما اول بررسی کنید و بعد قفل پیامک را فعال کنید. همچنین در برخی از این پیامک ها  شرکت‌ها یا اپراتورهایی که سامانه پیام کوتاه داشته اند به آسایش کاربران خود نیز توجه کردند و برای آنها در پایان تبلیغات اس ام اسی خود یک کد ساده گذاشته اند که برای قفل پیامک از آن کد می توانید به سادگی استفاده کنید.

 

روش فعال سازی پیامک برای گوشی های مختلف :

سیستم عامل ios:

با فعال سازی گزینه Do not disturb  در تلفن همراه های آیفون نوتیفیکیشن های پیامک برای شما دیگر به نمایش در نمی یاید. هر زمان که نیاز باشد می توانید به پیامک ها دسترسی پیدا کنید و نیازی به ریکاوری نمی باشد.

 

سیستم عامل اندروید:

در صفحه پیامک به قسمت تنظیمات رفته و گزینه message blocking را انتخاب کنید. در این صفحه شماره مورد نظر را وارد کرده و دیگر پیامکی از طرف شماره مسدود شده دریافت نخواهید کرد.

پیش از قفل پیامک اطمینان حاصل کنید که پیامک های ضروری از طرف ارسال کننده برای شما ارسال نمی شود. چون در غیر اینصورت از پیامک های کاربردی نیز غافل خواهید شد.

 

 

 

پیام رسون : 

گاهی برای  قفل هر پیامک کافی است با شماره اپراتور آن ارتباط برقرار کنید اما ما در پیام رسون  به هیچ عنوان این پیشنهاد را به شما نمی کنیم چرا که این کار باعث می‌شود که ارسال اس‌ام‌اس های  کاربردی که بعضاً از یک نمایندگی سامانه پیامک به صورت اختصاصی برای شما ارسال شده است را از دست بدهید و این کار موجب از دست دادن برخی فرصت ها می شود چرا که اکثر سامانه های پیامک از جمله سامانه پیام کوتاه شیراز تمامی ارسال پیامک های خود را با توجه به متن و کاربرد آن پیامک به صورت اختصاصی ارسال می کند.

 

جهت خرید پنل پیامکی از سامانه پیام کوتاه پیام رسون اینجا را کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۱۳
sms reson

یافته‌های اطلاعاتی جدید و راستی‌آزمایی شده از اوکراین نشان می‌دهد از مدت‌ها پیش از شروع جنگ، یک شاخه مخفی از سرویس امنیتی روسیه نقش بسیار مهمی را در طراحی جنگی کرملین در اوکراین برعهده داشت و به مقام‌های ارشد مسکو اطمینان داده بود دولت اوکراین به سرعت سقوط خواهد کرد. واشنگتن‌پست روز گذشته در گزارشی اختصاصی که به نوشته این روزنامه حاصل یک ماه راستی‌آزمایی اطلاعات رسیده به دست آنها بود، نوشت: «سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، برای سال‌ها عملیات مخفیانه‌ای را برای نفوذ به نهادهای اوکراین، پرداخت پول به سیاستمداران طرفدار روسیه و جلوگیری از خروج این کشور از مدار مسکو انجام داده بود.» به نوشته این روزنامه، ماموران این سرویس امنیتی در کی‌یف به مسکو اطمینان داده بودند که دولت مستقر اوکراین پس از آغاز جنگ خیلی زود سقوط خواهد کرد و آنها این فرصت را خواهند داشت که با استفاده از افراد از پیش اجیر شده و نیروهای محلی طرفدار روسیه دولتی دست نشانده را روی کار بیاورند. مقام‌های اطلاعاتی غربی می‌گویند، به‌رغم تمرکز شدید این نهاد روی نفوذ بر اوکراین، سرویس امنیت فدرال روسیه یا نتوانست درک کند که اوکراین تا چه حد مقاومت می‌کند، یا درک می‌کرد اما نمی‌توانست چنین اطلاعات ناخوشایندی را به ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه منتقل کند. براساس این گزارش، سوابقی وجود دارد که به رمز و رازهای گزارش‌های نه چندان دقیقی که از سوی FSB برای کاخ کرملین ارسال می‌شد، می‌افزاید. نظرسنجی‌های متعددی که برای سرویس امنیت فدرال روسیه انجام شده بود به وضوح نشان می‌داد که اکثریت مردم اوکراین برای مقاومت در برابر حمله نظامی احتمالی روسیه آماده شده‌اند و انتظار استقبال از نیروهای روسیه در خاک اوکراین انتظاری بی‌پایه و اساس است. به‌رغم این مساله FSB همچنان محتواهایی را با موضوع استقبال احتمالی اوکراین از نیروهای روسیه و خواست مردم اوکراین برای استقرار یک حکومت دوست با مسکو ادامه می‌داد.

واشنگتن‌پست نوشته FSB مبلغ این ایده بود که یک حمله برق‌آسا به کی‌یف، دولت را در عرض چند روز سرنگون خواهد کرد؛ زلنسکی کشته، اسیر یا از کشور اخراج خواهد شد و یک خلأ سیاسی در اوکراین پدید می‌آید که ماموران FSB می‌توانند آن را پر کنند. افسران FSB به قدری مطمئن بودند اهرم‌های قدرت را در کی‌یف به دست خواهند آورد که آخرین روزهای قبل از جنگ را صرف فراهم کردن شرایط اسکان برای نیروهای روسیه که قرار بود حمله کنند، کردند. ارتباطاتی که توسط سرویس‌های امنیتی اوکراین رهگیری شده است نشان می‌دهد که افسران FSB از همکاران‌شان می‌خواهند جزییاتی درباره آپارتمان‌ها و مکان‌هایی که ممکن است به عنوان خانه امن، محل سکونت یا پایگاه‌های عملیاتی استفاده کنند، بپرسند. مقامات گفتند که چند روز قبل از عبور نیروهای روسی به اوکراین، به خبرچینان FSB گفته شد که پایتخت را تخلیه کنند اما کلیدهای محل اقامت خود را برای عوامل روسی که وارد می‌شوند، بگذارند تا آنها بتوانند در این مکان‌ها ساکن شوند. براساس یافته‌های این گزارش در طول دوره منتهی به حمله روسیه به اوکراین، تعداد کارمندانی که در سرویس اطلاعات فدرال روسیه روی موضوع اوکراین کار می‌کردند به ‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت و از حدود 30 افسر در سال 2019 به 160 افسر در فوریه 2022 رسید. از نظر مقام‌های اوکراینی این افزایش یک هشدار اولیه بود که روسیه در حال فراهم کردن زمینه برای حمله است. مقام‌های غربی می‌گویند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه مقام‌های ارشد مسوول در ارایه این گزارش‌ها به پوتین از سوی رییس‌جمهور روسیه تنبیه شده باشند یا از جایگاه‌شان کنار گذاشته شده باشند، دیده نمی‌شود. الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه و سرگئی بِسِدا، رییس بخش اوکراین این سرویس اطلاعاتی همچنان در جایگاه خود باقی مانده‌اند.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۱۳
sms reson

ماجرا از بعدازظهر دوشنبه ۱۷ مرداد شروع شد و شرکت آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری اعلام کرد با مشاهده کدری بالای چشمه آب کوهرنگ جریان آب انتقالی به شهرها و روستاها را قطع کردند. آنها اعلام کردند کدری آب به حدی بالا بوده است که استفاده شرب را غیرممکن می‌کرد و علت این مسئله بارش‌های سیل‌آساست که آب چشمه را گل‌آلود کرده و قابل استفاده نیست.

آبفای استان توضیح داد: «خط تأمین آب شرب کوهرنگ را از دست داده‌ایم و میزان کدورت چشمه به قدری بالاست که دستگاه تصفیه و کلرزنی و رفع کدورت آب از مدار خارج شده است».

قطع لوله انتقال آب چشمه کوهرنگ برای شهرها و روستاها و سپس مرکز شهر شوک بزرگی بود؛ به‌ویژه آنکه مردم متوجه شدند بنا نیست مشکل قطعی آب یکی،‌ دوساعته حل شود و حالا چیزی حدود یک هفته است که مردم چهار‌محال‌و‌بختیاری از کوهرنگ تا باباحیدر، فارسان، پُردنجان و سورشجان و بسیاری از روستاها و شهرها آب ندارند.

 
آبرسانی مدام با تانکرها هم در این سطح وسیع عملا غیر‌ممکن است و همین مسئله زندگی مردم یک استان را مختل کرده‌ و کسی دقیقا نمی‌داند که جریان آب لوله‌کشی چه زمانی دوباره وصل می‌شود.

در این میان نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس یازدهم هم از زمان رفع مشکل ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و روابط‌عمومی وزارت نیرو پاسخ می‌دهد که دنبال منابع جایگزین چشمه کوهرنگ هستند و تاکنون 90 درصد عملیات انجام شده و به‌زودی آب لوله‌کشی در دسترس مردم این استان قرار می‌گیرد.

وضعیت منابع آبی غرب ایران وخیم است
ابعاد این ماجرا اما فراتر از گل‌آلود‌شدن آب چشمه کوهرنگ است. هدایت فهمی، معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی منابع آب وزارت نیرو، در 13 تیر امسال این رخداد را پیش‌بینی کرده و گفته بود: کشور در آستانه یک مسئله ملی است و این سیاه‌نمایی نیست و واقعیت محض است و اتفاقا باید این واقعیت را مطرح کرد تا مردم بدانند چه می‌گذرد و برایش آمادگی داشته باشند.

او تأکید کرده بود: در پی خشکی رودهای غرب کشور معیشت و کشاورزی افراد در مناطقی که رودخانه‌شان خشک می‌شود به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و پایانه‌هایی که تالاب دارند، به‌زودی با گردوغبار و ریزگرد مواجه خواهند شد.

فهمی اعلام کرده بود مسئله وابستگی منطقه غرب به آب‌های سطحی بسیار مهم است و در صورت ادامه وضعیت، نه‌تنها قطعا معیشت مردم منطقه بلکه حتی تأمین آب شرب بهداشتی هم برایشان با مشکل مواجه می‌شود و بالطبع تعداد روستاهایی که نیاز به آبرسانی با تانکر دارند، افزایش پیدا می‌کند.

طبق آماری که او ارائه می‌دهد، در‌حال‌حاضر حدود 300 تا 350 شهر درگیر تنش آبی داریم که تعدادشان با خشک‌شدن روخانه‌ها در‌ حال افزایش است. او می‌گوید: همین الان هشت‌ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور درگیر تنش آبی هستند؛ 13 هزار روستای بالای 20 خانوار و 16 هزار روستای زیر 20 خانوار دچار مشکل آب دارند که این تنش با خشکی رودها برایشان تشدید خواهد شد. بدتر اینکه تنش‌‌ها به‌ویژه در غرب کشور قطعا تبعات معیشتی و سپس اجتماعی خواهد داشت و فقط در حد آسیب به طبیعت باقی نمی‌ماند.

هدایت فهمی، معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی منابع آب وزارت نیرو، در گفت‌وگویی که به‌تازگی با «شرق» داشته است، درباره قطع آب شرب استان  چهارمحال و بختیاری توضیح می‌دهد: سیلاب اخیر منابع آب شرب استان را خارج از دسترس کرده و برای وصل آب لوله‌کشی منازل، وزارت نیرو چاره‌ای جز برداشت از آب‌های زیرزمینی ندارد. هرچند این کار به دلیل ظرفیت شکننده منابع آب زیرزمینی این استان اشتباه است، اما راهی دیگر برای تأمین آب شرب مردم استان وجود ندارد.

او درباره اینکه این عملیات چقدر زمان می‌برد، توضیح داد: برای این کار نیاز است چاه‌های موجود در منطقه و چاه‌های کشاورزی را وارد مدار تأمین آب شرب کنیم که انجام این عملیات بین یک هفته تا 10 روز زمان می‌برد.

حجم آب چشمه کوهرنگ یک‌سوم شده است
قطع آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری در حالی رخ داده است که غرب ایران سرچشمه پرآب‌ترین و خروشان‌ترین رودخانه‌های ایران بوده و رشته‌کوه‌های زاگرس به چشمه‌های پرآب معروف بوده‌اند، اما حالا وضعیت منابع آب استان‌های غرب ایران وخیم است.

تورج فتحی، کارشناس منابع آب، در این زمینه به «شرق» توضیح می‌دهد: در 20 سال گذشته اغلب رودخانه‌های دائمی غرب کشور از‌جمله دز، کرخه، کارون، زرینه‌رود، سپیدرود و‌... تبدیل به رودخانه‌های فصلی شده‌اند و تنها در اواخر زمستان تا اوایل بهار آب دارند. او تأکید می‌کند: رودخانه دائمی قمرود حالا دچار چنان شرایطی بحرانی شده که در پایان فروردین کف بستر آن قابل مشاهده است.

این متخصص منابع آب در ادامه می‌گوید: دبی آب چشمه کوهرنگ در تابستان سال 52 حدود 360 هزار لیتر بر دقیقه بوده‌، اما دبی همین چشمه در بهار سال 98 فقط 115 هزار لیتر بر دقیقه بوده است و در واقع دبی آب چشمه به یک‌سوم رسیده است.

بنا بر گفته فتحی، ارتفاع برف دامنه‌های زردکوه در زمستان سال 52 به 6.5 تا هفت متر می‌رسید، اما در سال 98 ارتفاع برف این منطقه کمتر از دو متر بوده و چشمه کوهرنگ منبع تغذیه خود را از دست داده است. در عین حال، بار مصرف آب به این حوضه آبریز تحمیل شده است.

فتحی می‌گوید دستکاری‌های غیرکارشناسی در منابع آب منطقه یکی از مهم‌ترین عوامل وضعیت فعلی است. به گفته این کارشناس، پروژه‌های انتقال آب استان با توجه به ظرفیت آب فعلی حوضه آبریز نیست و به همین دلیل حقابه طبیعت را به همراه آن مدام انتقال داده‌اند و باعث شده‌اند منابع آب استان فرصت تجدید نداشته باشد.

مساحت مزارع اصفهان 23 برابر شده است
این کارشناس می‌گوید: آب چشمه کوهرنگ در‌حال‌حاضر به استان اصفهان منتقل می‌شود. این در حالی است که در اصفهان به صورت مداوم نیاز آبی در بخش کشاورزی اضافه شده و فشار آن به منبع انتقال آب وارد شده است.

بر اساس آمارهایی که این کارشناس ارائه می‌دهد، در سال 52 سطح زیر کشت حوضه لنجان و زاینده‌رود کمتر از 900 هکتار بوده‌، اما تا پایان سال زراعی 98، سطح زیر کشت این منطقه به 21 هزار هکتار رسیده و در واقع حدود 23 برابر شده است. این در حالی است که اگر در کشاورزی این منطقه فقط 20 درصد صرفه‌جویی آب انجام شود، 450 میلیون مترمکعب آب مازاد ایجاد می‌شود و به‌راحتی می‌توان آب آشامیدنی مورد نیاز اصفهان، کاشان و‌... را تأمین کرد. ضمن اینکه در استان چهارمحال و بختیاری هم حداقل تا 20 سال آینده باید الگوی کشت تغییر کند و تمام چاه‌های غیرمجاز بسته شود و چاه‌های دارای پروانه محدود شوند؛ زیرا ظرفیت آب‌های زیرزمینی این استان ناچیز است و در صورت فشار بر منابع آب‌های زیرزمینی این استان، قطعا وضعیت وخیم‌تر می‌شود.

گفتنی است سوءمدیریت منابع آب در‌حال‌حاضر به حدی رسیده است که چندی پیش در پنجم تیر‌ماه سال جاری عباسعلی نوبخت، سرپرست جدید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران، در مراسم معارفه خود خبر داد مساحت استان‌های بیابانی ایران ۶۶ درصد بیشتر شده و مناطق بحرانی برای ریزگردها هم حدود ۴۳ درصد گسترش داشته‌اند‌. به گفته نوبخت تعداد استان‌های بیابانی ایران از ۱۴ مورد در آغاز برنامه چشم‌انداز ۲۰ساله، اکنون به حدود ۲۱ استان رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۱ ، ۱۷:۰۴
sms reson

آشنایی با ویروس پیامکی با پیام رسون

1401-05-24 22:49:07 11  0  0

این موضوع که موبایل یک وسیله همگانی شده و حتی بچه ها هم این روزا از یک گوشی هوشمند برخوردار هستند بر همگان آشکار می باشد . همین گوشی توانسته برای خیلی از کسب و کارها درآمد ایجاد کند . این کسب درآمد ها میتواند از راه های مختلفی باشد برای مثال ارسال پیامک و تبلیغات اس ام اسی .

ارسال پیامک و دریافت آن این روزها به یکی از موثرترین راه های ارتباطی بین مردم تبدیل شده است وخیلی  ها توانسته اند از راه درست و قانونی آن کسب درآمد کنند .

اما در این بین افراد سودجویی همچنان وجود دارد که همه ی راه های ارتباطی را بررسی می‌کند و به محض اینکه متوجه می شوند یک راه ارتباطی موثر و موفق  وجود دارد (مانند ارسال اس ام اس )سریعا تصمیم می گیرند که از آن روش از راه غیر قانونی و با فریب مردم برای خودشان درآمد کسب کنند .
برای مثال کلاهبردارانی هستند که با اهداف مختلف مثل سرقت اطلاعات شخصی ، دسترسی به تلفن افراد و باج گیری از آنها ویروس پیامکی را می سازند و با ارسال پیامک به مردم از اعتماد آنها سوء استفاده می کنند .

ما امروز در این مقاله میخواهیم شما را با ویروس پیامکی بیشتر آشنا کنیم و در کنار آن راه های پیشگیری و مبارزه با آن را نیز بررسی کنیم پس پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

ویروس پیامکی چیست؟:
ویروس پیامکی، نوعی ویروس فعال روی تلفن های همراه (معمولا گوشی اندرویدی) می باشد که از طریق یک SMS، منتشر می شود. این ویروس خطرناک با وعده هایی همچون اینترنت رایگان، کاربران را مجاب می کند که بر روی لینک آلوده کلیک کنند. به این نوع حملات در فضای اینترنتی حمله فیشینگ گفته می شود. حملات فیشینگ سعی دارند که با جلب اعتماد کاربر، او را متقاعد کنند که عملی را انجام دهد.

 

چگونه ویروس پیامکی فعال میشود ؟:

عملیات فیشینگ یا همان ویروس پیامکی با کلیک کردن روی لینک‌های مخرب شروع می‌شود. در این مرحله معمولا پیامکی جدید یا دعوت به گروه واتس‌اپ یا تلگرام برای کاربران ارسال می‌شود. عضویت در چنین کانال‌هایی معمولاً پوششی مخفی برای دست‌یابی به اهداف کلاهبرداری است. پس از عملی شدن این مراحل به‌سرعت بدافزاری روی گوشی نصب و خود را از چشم کاربر تلفن همراه مخفی می‌کند؛ به‌طوری که در لیست نرم‌افزار‌های نصب شده روی گوشی دیده نمی‌شود. دیده نشدن بدافزار، دلیل اصلی شک نکردن قربانی به این حمله ویروسی است.

پس از نصب شدن بدافزار، ویروس به‌طور‌کامل به لیست مخاطبین دسترسی پیدا می‌کند. در مرحله بعد، ویروس متن‌های از پیش نوشته شده با موضوعات مختلف را برای تک‌تک مخاطبین ارسال خواهد کرد. چنانچه مخاطبین شما هم روی لینک‌ آلوده کلیک کنند، این زنجیره به‌طورمداوم ادامه می‌یابد. قربانی این حمله بدافزاری زمانی متوجه ویروس می‌شود که مبلغ قابل توجهی از شارژ سیم‌کارت کم شده یا قبض تلفن سرسام‌آوری برای او ارسال شود.

 

 

 

راه های پیشگیری از ورود این ویروس به تلفن همراه:
همانطور که اشاره شد ، ویروس پیامکی از طریق ، ارسال پیامک های متعدد از طرف مخاطبین و افراد مورد اعتماد شما ، سعی در ترغیب شما برای کلیک روی لینک های آلوده خود، دارد. پس به عنوان ساده ترین و اولین راه برای پیشگیری از ورود و نصب ویروس پیامکی روی تلفن همراه ، عدم کلیک روی لینک هایی است که از طرف افراد مختلف، چه آشنا و چه غیر آشنا، با مضامینی شبیه به اینترنت رایگان و یا دریافت شارژ رایگان می باشد .

 

پیام رسون :

تیم ما در سامانه پیام کوتاه بارها و بارها اعلام کرده که برای بازاریابی کارتان از تبلیغات اس ام اسی و ارسال پیامک استفاده کنید . 

اما با این کار کلاهبرداران و ویروس پیامکی ، ایا کسی دیگر میتواند به تبلیغات اس ام اسی اعتماد کند ؟و یا اینکه افرادی که در حال حاضر برای بازاریابی کسب و کارشان از تبلیغات اس ام اسی استفاده میکنند با این شرایط باید به راهشان ادامه دهند یا یک نمونه بازاریابی دیگر را انتخاب کنند .

در جواب این سوال باید بگوییم که افراد این روزها بسیار زیاد با این نوع از ویروس ها آشنا شده اند و دیگر کمتر کسی در دام این کلاهبرداران می افتند اما با این وجود باز هم امکان خطا وجود دارد .

تیم ما در نمایندگی پنل پیامکی شیراز به کرات این موضوع را تکرار کرده که اگر میخواهید بازاریابی پیامکی داشته باشید حتما از پنل پیامک استفاده کنید . 

پنل پیامکی چون از سامانه پیام کوتاه تهیه میشود کاملا از نظر سرشماره و متن و خیلی موارد دیگر با اس ام اس هایی فیشینگ متفاوت است و اس‌ام‌اسی که از طرف سامانه پیام کوتاه ارسال میشود کاملا مشخص بوده و امکان ویروسی کردن پیامک در آن وجود ندارد در نتیجه کاربران می توانند تشخیص دهند اس ام اسی را که دریافت کرده اند از سوی کلاهبرداران است یا از طرف یک کسب و کار واقعی . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۱ ، ۱۷:۰۴
sms reson

چه خدماتی در سایت سامانه پیام کوتاه ارائه میشود؟

1401-05-06 23:24:47 14  0  0

اگر جزء افرادی باشید که برای کسب و کارتان از تبلیغات اس ام اسی استفاده می‌کنید حتما میدانید که سامانه پیام کوتاه چیست و برای چه کسب و کارهایی استفاده میشود . اما درصد خیلی کمی از افراد می‌دانند که در سایت سامانه پیام کوتاه چه خدماتی ارائه می‌شود. 

در این مقاله می‌خواهیم خدماتی که در سایت سامانه پیام کوتاه انجام می‌شود را به شما آموزش دهیم تا هم بیشتر با سامانه پیامک آشنا شوید و هم اینکه اگر زمانی قصد داشتید سایت سامانه پیامک راه اندازی کنید بدانید که چه خدماتی را باید ارائه دهید و در چه حوزه هایی باید کسب دانش کنید .

پس تا پایان با نمایندگی پنل پیامکی شیراز همراه باشید .

 

خدمات ارائه شده در سایت های سامانه پیامک : 

۱_ ارائه پنل پیامک 

۲_ارائه سرور مجازی ، هاست و دامنه 

۳_ارائه دفتر کار مجازی 

۴_سئو و بهینه سازی سایت 

۵_ طراحی سایت و اپلیکیشن

 

 

ارائه پنل پیامک : 

ارائه پنل پیامکی از بارز ترین خدماتی هست که تمامی افراد با آن آشنا هستند خصوصا افرادی که برای کسب و کارشان از تبلیغات پیامکی و ارسال اس ام اس استفاده می‌کنند.

 اما با این وجود باز هم پنل پیامک را به طور کامل برایتان تعریف میکنیم .

تصور کنید که قصد دارید در مقیاس بالا، مثلاً برای همه دختران زیر ۲۵ سال در تهران (افرادی که قصد خرید جهیزیه دارند) پیامک تبلیغاتی ارسال کنید؛ قطعاً نمی‌توانید به‌وسیله یک تلفن‌همراه شخصی برای همه این افراد پیامک ارسال کنید.

به فرض اینکه شماره موبایل تک‌تک این دختران را داشته باشید، ماه‌ها طول می‌کشد تا به کل شماره‌ها پیامک بزنید. پنل اس ام اس به شما کمک می‌کند تا بتوانید با سرعت بالا و در مقیاس فراوان پیامک انبوه ارسال کنید. در یک سامانه پیام کوتاه، شماره موبایل‌ها جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده است و فقط با انتخاب نوع دسته‌بندی می‌توانید به مخاطبان مورد نظرتان پیامک ارسال کنید.

اگر می‌خواهید باز هم بیشتر با پنل پیامک آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله پنل پیامکی را حتما مطالعه کنید .

 

ارائه هاست و سرور مجازی و دامنه : 

هاست: 

هاست چیست؟

همه ما این را میدانیم که سرورها وظیفه دارند محتوای سایت را درون خود نگه دارد و اطلاعاتی که شما در هر ساعت از شبانه روز در اینترنت جست و جو میکنید را برایتان نمایش دهد. هاست نیز بخشی از سرور است که باید برای در اختیار داشتن آن، مبلغی را پرداخت کنید.

حال اگر قسط داشته باشید برای خودتان سایت تشکیل دهید، ابتدا باید اقدام به خریداری سایت کنید و پس از ذخیره محتوای سایت، روی هاست، باعت میشوید که اطلاعات و محتوای سایت تان در اینترنت در دسترس همگان باشد و با وارد کردن آدرس وب سایت در موتور جستجو، افراد وارد وب سایت شما شوند.

حال اگر این سوال برایتان پیش آمده که اگر آدرس وب سایت را بلد نباشیم و بخواهیم با استفاده از کلمات کلیدی سرچ را انجام دهیم،. چگونه می‌توانیم سایت مورد نظر را پیدا کنیم یا اگر وب سایت برای خودتان باشد چگونه این محتوا یعنی کلمات کلیدی روی سایت ذخیره می‌شوند. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید باید با مدیریت محتوا نیز آشنا شوید.

مدیریت محتوا سیستمی است که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات و محتوای مورد نظر خود را بر روی وب سایت قرار دهید و نحوه‌ی رتبه بندی آن ها بدین صورت است که سیستم مدیریت محتوا روی سرور نصب می‌شود و هاست نیز بخشی از سرور است و همگی این امکان را می‌دهند که شما یک سایت پویا داشته باشید.

در واقع میشود  اینگونه بیان کرد که تمامی محتوا روی سایت که شامل عکس، متن، ویدئو و... هستند به وسیله سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده و روی هاست ذخیره می‌شود.

باز هم اگر علاقه داشتید تا با  انواع هاست آشنا شوید می‌توانید مقاله آشنایی با هاست و انواع آن با پیام رسون را مطالعه کنید. 

 

سرور مجازی :

سرور مجازی یکی از اصطلاحاتی است که در این مسیر با آن مواجه می‌شوید و لازم است برای بهینه سازی سایت خود با این اصطلاح و مکانیزم آشنا شوید. سرور مجازی حد فاصل سرور اختصاصی و سرور اشتراکی تعریف می‌شود .قبل از هر چیزی بهتر است با واژه سرور آشنا شوید تا درک اصطلاحات مربوط به آن برایتان ملموس‌تر شود.

سرور در لغت به معنی سرویس دهنده می‌باشد. در عمل نیز از آن به عنوان سیستم سرویس دهنده، کنترل کننده، میزبان و مدیریت یک یا چند سایت استفاده می‌شود.

می‌توان سرور را یک کامپیوتر همیشه روشن دانست که در هر زمان از شبانه روز آماده پاسخ‌دهی به نیاز کاربران می‌باشد. وقتی کاربر عبارتی را در نوار مرورگر موتور جست و جو سرچ می‌کند، مرورگر اطلاعات مربوطه را از سرور گرفته و به کاربر تحویل می‌دهد. اگر این سرور مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای مختلف به چند بخش تقسیم شود، به هر بخش آن یک سرور مجازی می‌گویند. این سرور به شما کمک می‌کند زمانی که ترافیک سایت افزایش یافت، صفحه وب شما سریع‌تر لود شود.

 

مزایای سرور مجازی چیست ؟

اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد مشکل خاصی نخواهد داشت اما به مرور که محتوی بیشتری تولید و بارگذاری کنید، تعداد ورود به سایت و بازدید از آن افزایش می‌یابد. در این صورت سایت با کندی سرعت مواجه می‌شود. در این شرایط وجود یک سرور مجازی ضروری است.

برای سایت تازه طراحی شده یک میزبان اشتراکی یا هاست کفایت می‌کند اما زمانی که تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد، سرعت وب سایت افت چشمگیری خواهد داشت. برای رفع مشکل کندی سرعت و حفظ کاربران بالقوه باید سرور خود را به وی پی اس یا همان سرور مجازی تبدیل کنید.

استفاده از این سرور برای افرادی که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی طراحی و راه اندازی کنند، انتخاب ایده‌آلی است چون بر روی اکثر این سرورها تست‌های امنیتی انجام شده است. بنابراین می‌توانند به خوبی از اطلاعات کارت‌های بانکی کاربران محافظت کرده و امنیت سایت را افزایش دهند.

این سرور نسبت به هاستینگ یا همان میزبانی اشتراکی سرعت و عملکرد صفحه وب را به طور ویژه‌ای افزایش می‌دهد. سرور مجازی انتخاب بسیار مناسب برای کارفرمایانی است که می‌خواهند امنیت سایت خود را ارتقا دهند چون این سرور فضای بزرگ‌تری برای بک آپ یا همان بازیابی اطلاعات دارد.

از مزایای این سرور این است که کارفرما می‌تواند با توجه به نیاز خود سرور را شخصی سازی کند. این امکان با استفاده از اپلیکیشن‌های خاصی فراهم می‌شود. این در حالی است که تنظیمات خدمات هاستینگ در اختیار شما نخواهد بود. از دیگر مزایای این وی پی ان می‌توان به امکان پرداخت آنلاین، افزایش کارایی صفحه وب و قابلیت مانیتور کردن اشاره کرد.

 

 

 

دامنه چیست؟

آدرسی منحصر به فردی است که در فضای اینترنت با آن شناسایی می شوید را دامنه یا دامین گویند، یک دامنه عالی دامنه ای است که ساده باشد تا کاربران بتوانند به آسانی وبسایت شما را به وسیله آن پیدا کنند.

داشتن یک دامنه خوب به شما کمک می کند تا کاربران بیشتری بتوانند به وب سایت شما راه پیدا کنند. بخش های تشکیل دهنده هر دامنه شامل موارد زیر می شود:

نام دامنه:

نام دامنه همان اسمی است که شما آن را انتخاب و تعیین می کنید و تنها در صورتی پذیرفته می شود که مجاز باشد و توسط شخص دیگری از قبل به ثبت نرسیده باشد و اصطلاحا آزاد باشد.

 

پسوند دامنه:

پسوند دامنه به دو عامل بستی دارد

۱. کسب و کار شما

۲. کشوری که در آن سکونت دارید.

 

انواع دامنه

همان طور که گفته شد نام دامنه را شما تعیین می کنید، اما پسوندها بر طبق ملیت و کسب و کار تعیین می شوند و بر این اساس دامنه ها به دسته های زیر تقسیم می شوند.

 

Com. کنار نام دامنه وب سایت های عمومی و تجاری فعالیت دارند قرار می گیرند. محبوبترین پسوند وب

int. کنار نام دامنه سازمان های بین المللی قرار می گیرند.

gov. کنار نام دامنه وب سایت های سازمان های دولتی قرار می گیرند.

net. کنار نام دامنه شرکت های ارائه خدمات اینترنتی قرار می گیرد.

org. کنار نام دامنه وبسایت های مؤسسات خصوصی غیر تجاری قرار می گیرند.

Name. کنار نام دامنه وبسایت های شخصی قرار می گیرند.

info. کنار نام دامنه وبسایت های اطلاع رسانی قرار می گیرند.

ws. در اغلب موارد در کنار نام دامنه وب سایت های مختلف قرار می گیرند.

biz. کنار نام دامنه وبسایت های تجاری قرار می گیرند.

travel. کنار نام دامنه شرکت های مسافرتی قرار می گیرند.

edu. کنار نام دامنه وب سایت های آموزشی قرار می گیرد.

mobi. کنار نام دامنه شرکت های تلفن همراه و خدمات آن قرار می گیرد.

 

در این مقاله شما را با دو مورد از خدماتی که سایت سامانه پیامک ارائه میدهد آشنا کردیم در مقاله بعدی شما را با سه مورد دیگر که شامل دفتر کار مجازی ، سئو و بهینه سایت ، طراحی سایت و اپلیکیشن میباشد بیشتر آشنا میکنیم . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۶
sms reson

  گویی ماجراهای کنکور سراسری امسال تمامی ندارد؛ کنکوری که از همان دقایق اول شروع آن با قطع اینترنت در برخی از مراکز شهر و لو‌رفتن سؤالات حاشیه‌ساز بود تا ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که آش را چنان شور کرد که «احمد توکلی» رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت را واداشت تا در نامه‌ای تند به ابراهیم رئیسی به آن واکنش نشان دهد. توکلی در این نامه به این مصوبه انتقاد کرده و آن را خلاف عدالت و مطلوب اقشار خاصی از جامعه و بستر مفسده‌های دیگر دانسته است.

ماجرا به ابلاغیه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال برمی‌گردد که ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس شورا آن را ابلاغ کرد که مورد انتقاد قرار گرفته است. در قسمتی از این مصوبه در بند مربوط به اعمال تأثیر قطعی سوابق تحصیلی (از اصلاحیه ابلاغ‌شده) آمده است: «بند 3 ماده 3 به‌صورت زیر اصلاح می‌گردد: سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی  1402- 1403 فقط پایه دوازدهم به میزان40 درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1403-1404 فقط پایه دوازدهم به میزان50 درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1404 - 1405 فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان60 درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی 1405 - 1406 و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان60 درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود». همچنین در بند مربوط به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری که در مصوبه اولیه است و در اصلاحیه هم تغییری نکرده، آمده: «بند ۲ ماده ۳: پذیرش در رشته‌محل‌های پرمتقاضی، براساس نمره کل نهایی حاصل از ترکیب نمره‌ کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی انجام می‌شود».

 نامه   توکلی   به   رئیسی
احمد توکلی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه مفصل خود خطاب به رئیس‌جمهور به این سرفصل‌ها اشاره کرده و این مصوبه را مورد نقد قرار داده است: «نهادینه‌شدن شکاف طبقاتی توسط نظام آموزشی»، «تناقض این مصوبه با سند عالی تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «بی‌اهمیت‌شدن زبان و ادبیات فارسی، زبان قرآن، معارف اسلامی و زبان خارجه»، «چندین‌برابر‌شدن منافع مؤسسات کنکوری و آموزشی که به مافیای کنکور معروف شدند»، «چندین‌برابر‌شدن منافع مدارس غیرانتفاعی که به مافیای معدل معروف شدند»، «فعال‌شدن شبکه‌های فروش سؤالات و پاسخ سؤالات در امتحانات نهایی که منجر به التهاباتی در جامعه می‌شود»، «بلاتکلیفی صدها هزار داوطلب که دیپلمه سال‌های قبل هستند یا قصد تغییر رشته دارند»، «اجرای این مصوبه باعث چندین‌برابر شدن استرس و اضطراب داوطلبان و خانواده‌ها می‌شود». توکلی در این نامه نوشته این وضعیت، تمام مبارزات ضد فقر را در کشور به باد می‌دهد.

او همچنین در پایان این نامه نوشته: «جناب آقای رئیس‌جمهور! آن ۱۳۴ نفری که به‌واسطه مفسده ضمیمه‌شده به رانت پدر و مادرشان به رشته‌های خاص امثال رشته پزشکی منتقل شدند یا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که به‌واسطه رانتی که لباس قانون بر تنش کرده‌اند، دختر و پسرشان را به دانشگاه تهران منتقل می‌کند، مصداقی از تفکرات پشت این مصوبه است. البته که تمامی حامیان این مصوبه منفعت‌طلب نیستند اما منفعت‌طلبان مؤثر برای اجرای این مصوبه نیز کم نیستند. ما رفع این مظالم را از شما انتظار داریم و ماجرا را پایان‌یافته نمی‌دانیم و برای حمایت از مستضعفان این راه را ادامه می‌دهیم».

 ظهور  «مافیای معدل»  در  کنار  «مافیای  کنکور»
«علی امرایی» عضو کارگروه آموزش سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با «شرق» به جزئیات نامه احمد توکلی به ابراهیم رئیسی اشاره می‌کند.

 نامه احمد توکلی به رئیس‌جمهور نامه تندی است و اتفاقا دغدغه خیلی از دانش‌آموزان و والدین آنهاست، چه شد که «دیده‌بان شفافیت و عدالت» به اینجا رسید که چنین نامه‌ای را منتشر کند؟

دیده‌بان شفافیت و عدالت، نزدیک به یک سال است در‌خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود داشته و در کمیسیون آموزش این سازمان به‌طور جدی بررسی شد و 11 ایراد را در مهر‌ماه سال گذشته در قالب نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردیم. آقای رئیسی نیز بعد از 48 ساعت دستورات لازم را ارجاع دادند و گفتند تا بررسی شود. اینکه بررسی انجام شد یا نشد را خبر نداریم و در‌نهایت در‌باره آن ایرادها به ما پاسخی ندادند. پیگیری‌ها و نامه‌های سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت و مجلس باعث شد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی اصلاح شود. دوباره نامه دیگری را ارسال کردیم و دو بار دیگر این مصوبه اصلاح شد تا اینکه خرداد سال 1401 رسید. با توجه به حرف‌های سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس که گفته بودند، آقای رئیس‌جمهور قول داده‌اند این مصوبه را بعد از پانزدهم ابلاغ کنند تا برای کنکور سال 1402 اجرا نشود، سازمان سنجش اعلام کرد که کنکور مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود؛ یعنی با تأثیر مثبت معدل در کنکور. اما بعد از گذشت چند روز آقای رئیس‌جمهور مصوبه را ابلاغ کردند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اعلام کرد که چون در مصوبه آمده که تا شهریور فرصت اطلاع‌رسانی وجود دارد، پس برای سال 1402 قابلیت اجرا دارد و وزارت علوم و سازمان سنجش عقب‌نشینی و با عذرخواهی از مردم گفتند که کنکور سال 1402 بر اساس مصوبه جدید اجرا می‌شود. آقای توکلی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مشورت با اجزای کارگروه آموزش این سازمان، این نامه جدید را نوشته‌اند. نامه، شفاف و گویاست و قبلا نیز با عناوین مختلف برای آقای رئیس‌جمهور ارسال شده بود و در آن تأکید داشتیم که با این مصوبه، شکاف طبقاتی در نظام آموزشی نهادینه می‌شود.

 در نامه اشاره شده که این مصوبه با «سند عالی تحول بنیادین آموزش و پرورش» در تناقض است.

این سند موضوع «فرهنگ و تربیت» را مدنظر دارد که باید آنها را ارتقا دهیم، ما اگر سه سال امتحان نهایی در آموزش و پرورش را از دانش‌آموزان بگیریم در واقع کنکور را در این وزارتخانه دنبال می‌کنیم.

 بیشتر توضیح می‌دهید؟

کنکور درواقع سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد و همه بچه‌ها درگیر امتحانی به نام کنکور شده‌اند اما در گذشته فقط در یک سال به فکر آن بودند و یک امتحان نهایی داشتند. در واقع باید دانش‌آموزان در سه سال امتحان نهایی بدهند، خب در اینجا رویکرد فرهنگی و تربیتی چه جایگاهی دارد؟ وقتی آمار رسمی داده می‌شود که 73 هزار و 947 دانش‌آموز، معدل بین 19 تا 20 در کنکور سال 1399 داشتند یعنی فردی که می‌خواهد خود را جزء رشته‌های پرمتقاضی بداند باید در این سه سال تنها به گرفتن نمره فکر کند و رویکرد فرهنگی و تربیتی حذف شده است. اکنون 11 سال از عمر این سند می‌گذرد اما توجه کافی به آن نشده است.

 اصلاح «مافیای کنکور» را زیاد شنیده‌ایم، در این نامه از «مافیای معدل» نام برده شده، گویی ملاک در آموزش و پرورش از «تربیت» به «رقابت» تغییر کرده است.

بله، اکنون با این مصوبه قرار است که 60 درصد نتیجه کنکور مؤثر باشد و 40 درصد معدل، برای سال بعد 50-50 است و برای سال بعدتر 60 درصد معدل و 40 درصد کنکور. برای امسال که 60 درصد کنکور تأثیر دارد یعنی همچنان داوطلبان باید هزینه و کتاب‌های کنکور را تهیه کنند، در کنار آن 40 درصد نیز برای سوابق تحصیلی به صورت قطعی مدنظر قرار شده که یعنی داوطلب علاوه بر تهیه کتاب‌های کنکوری باید کتاب‌هایی را تحت عنوان «ارتقای نمرات نهایی» تهیه کند که به تازگی به بازار هم آمده است. حرف ما این است که چرا با دست خودمان یک بازار جدید و مافیای معدل به وجود آوردیم؟ گاهی گفته می‌شود که فلان مافیا تغییر چهره داده اما در اینجا یک مافیای جدید به مافیای کنکور اضافه شده است، یعنی مافیای کنکور کتاب‌های خود را به فروش می‌رسانند و در کنار آن با یک فشار جدید اقتصادی به خانواده‌ها کتاب‌های جدیدی را به آنها تحمیل می‌کنند.

 در نامه به «سونامی تقلب» هم اشاره شده، فکر می‌کنید این رویه چقدر فضای آموزش و پرورش و در نهایت کیفیت دانشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؟

هرساله چه در کنکور سراسری و چه در امتحانات نهایی با بحث تقلب و افشای سؤالات مواجه هستیم، فشاری نیز که از لحاظ امنیتی در سر جلسات کنکور (که متولی آن سازمان سنجش است) اعمال می‌شود به مراتب از فشاری که وزارت آموزش و پرورش در امتحانات نهایی اعمال می‌کند، بیشتر است. حال سؤال این است که این وزارتخانه در سه دوره و سه ماه خرداد، شهریور و دی ماه و در هر دوره 10 امتحان یعنی در مجموع 30 امتحان را می‌تواند به درستی برگزار کند؟ در صورتی که کنکور فقط در چهار روز برگزار می‌شود و بسیاری از نهادها درگیر آن می‌شوند... .

 که امسال دیدیم کنکور را هم نتوانستند بدون مشکل برگزار کنند... .

آفرین، که دیدیم آن‌قدر شائبه‌ها زیاد شد که آقای رئیس‌جمهور شخصا دستور داد تا کمیته‌ای تشکیل شود و موضوع را بررسی کند. دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در همین خصوص با عوامل نیروی انتظامی و پلیس فتا جلسه گذاشت و این موضوع را بررسی کرد. وقتی کنکور را که تنها چهار روز در سال است نمی‌توانیم بدون مشکل برگزار کنیم، چگونه وزارت آموزش و پرورش در 30 روز می‌خواهد امتحانات نهایی را بدون مشکل برگزار کند. به همین دلیل است که ما خواستیم فرصت یک‌ساله‌ای که سخنگوی کمیسیون اصل 90 خواسته بود، اعمال شود تا وزارت آموزش و پرورش زیرساخت خود را ارتقا دهد. این نامه آخر آقای توکلی بود اما قطعا این راه از سوی دیده‌بان عدالت و شفافیت ادامه خواهد داشت و ما خواستیم به آقای رئیسی بگوییم که اگر مشکلاتی که در نامه آقای توکلی به آنها اشاره شده رخ دهد حتما به پای شخص شما نوشته می‌شود.

 تبعیض  فاحش  در  مدارس
به نظر می‌رسد این مصوبه همان‌طورکه صدای مردم را درباره کنکور و حاشیه‌های آن بالا برد، درباره امتحانات نهایی مدارس نیز چنین کند. بعد از کنکور امسال بود که بیش از 17 هزار نفر در کارزاری با عنوان «اعتراض به تقلب گسترده در کنکور سراسری» از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس دستگاه قضا و همچنین دادستان کل کشور خواسته بودند تا به این موضوع رسیدگی کنند. مهدی حسین‌دوست، دانشجوی مهندسی برق شهید بهشتی، از افرادی است که بحث تأثیر معدل در کنکور و مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیگیری کرده است. او که کانال تلگرامی «فانتوم: متفاوت‌ترین رسانه کنکوری» را مدیریت می‌کند، در گفت‌وگو با «شرق» گفت: «امتحانات نهایی در مقایسه با کنکور سراسری با توجه به اینکه در یک بازه یک‌ماهه و در دفعات بیشتر (حداقل ۱۰ امتحان) برگزار می‌شود، تأمین امنیت آن به‌مراتب دشوارتر است. در کنکور سراسری که در یک بازه چهار‌روزه برگزار می‌شود، شاهدیم که دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بسیج می‌شوند تا آزمون در امنیت بالایی برگزار شود؛ اما با وجود تمام این تمهیدات، شاهد درز سؤالات به بیرون و دستگیری چند صد متقلب در همین کنکور چند هفته گذشته بودیم. حال چگونه می‌توان انتظار داشت وزارت آموزش و پرورش با وجود تعدد حوزه‌ها و تعدد امتحان، امنیت آن را به طور کامل تأمین کند».

او ادامه داد: «در سال‌های گذشته که نمرات این امتحانات تأثیر مثبت در نمره کنکور داشته و در تعیین رتبه‌های برتر و قبولی در رشته‌های پرمتقاضی تعیین‌کننده نبوده است، شاهد گسترش شبکه‌های تقلب در این امتحانات بودیم. همچنین برخلاف کنکور سراسری، در اکثر مدارس هیچ بازرسی الکترونیکی یا دستگاه‌هایی که برای شناسایی این جاسوس‌افزارها به کار می‌روند، وجود ندارد و همین موضوع، شرایط را برای تقلب آسان‌تر می‌کند. حال شما تصور کنید در صورت تأثیر قطعی این نمرات و افزایش سهم سابقه تحصیلی، چه موجی از تقلب میان دانش‌آموزان رواج پیدا کرده و در این سن، فرهنگ تقلب نهادینه خواهد شد و دانش‌آموز ما در یک دوراهی سخت قرار می‌گیرد؛ چراکه می‌داند اگر حتی  بیست‌وپنج صدم خطا داشته باشد، از هزاران معدل 20 عقب خواهد ماند».

حسین‌دوست به «شرق» گفت: «موضوع دیگری که میان امتحانات نهایی و کنکور تمایز ایجاد می‌کند، نظارت ضعیف‌تر بر انتخاب مراقبان هر حوزه و همچنین میزان مراقبت از جلسه امتحان است؛ به گونه‌ای که دانش‌آموزان مدارسی که حوزه امتحانی نیز هستند، در صورت حضور در مدرسه خود با کادر مدرسه که مراقب آزمون‌اند، آشنایی و ارتباط نزدیک چندساله دارند و این بدیهی است که پرسنل مدرسه تمایل دارند دانش‌آموزان مدرسه خودشان با کسبت نمرات بالا، باعث ارتقای رتبه مدرسه در مقایسه با دیگر مدارس آن منطقه شوند. همچنین با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی، در شهرهای کوچک‌تر مراقبان با این استدلال که دانش‌آموزان در شهرهای بزرگ‌تر از امکانات بهتری برخوردارند، احتمال دارد نظارت کمتری روی دانش‌آموزان داشته باشند تا به گمان خودشان عدالت تحقق یابد. حال دانش‌آموزان با سطح مالی معمولی یا ضعیف وقتی می‌بینند چگونه می‌توان با پول، نمره عالی به دست آورد و تلاش شبانه‌روزی آنان چگونه با این تقلب‌ها خنثی می‌شود؛ بی‌تردید امید خود را از دست داده و دیگر آینده روشنی برای خود متصور نمی‌شوند».

او ادامه داد: «در‌این‌میان، با تکثیر کنکور به امتحانات نهایی و گسترش آن به سال‌های پایه، مدارس غیرانتفاعی که با دریافت شهریه‌های کلان از دانش‌آموزان، بهترین معلمان و مشاوران را گلچین کرده و با برگزاری انواع کلاس‌ها، آزمون‌ها و پانسیون‌های مطالعاتی دانش‌آموز را آماده کسب رتبه برتر در کنکور می‌کردند و هرساله پس از اعلام نتایج، بنرهای متعددی از رتبه‌های برتر خود تهیه و به گونه‌ای به خانواده‌ها القا می‌کردند که موفقیت در کنکور، تنها با تحصیل در این مدارس خصوصی ممکن است، حداکثر نفع مالی را از این مصوبه خواهند برد و با تبلیغات گسترده حول محور کسب نمرات 20 از سوی دانش‌آموزان در کنار کسب درصدهای بالا در کنکور، خانواده‌ها را در مقایسه با گذشته ساده‌تر می‌توانند مجاب کنند که لازمه ورود به رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر، تحصیل در این مدارس است و به‌این‌ترتیب با افزایش استقبال، شهریه این مدارس نیز می‌تواند افزایش پیدا کند».

حسین‌دوست ادامه داد: «حال وقتی این مصوبه در جهت تقویت مدارس غیرانتفاعی عمل می‌کند، این شائبه در ذهن ایجاد می‌شود که آیا ارتباطی میان ذی‌نفع‌بودن بعضی مدیران و مسئولان عرصه آموزش کشور در مدیریت و تأسیس این مدارس و تصویب این مؤسسه‌های تبعیض‌آمیز وجود دارد؟ وجود چنین تناقضاتی در گفتار و رفتار مسئولان و طراحان این مصوبه که از یک سو مدعی ناعادلانه‌بودن کنکور و تلاش در راستای رفع این ناعدالتی هستند و از سوی دیگر، با نادیده‌گرفتن هشدارهای نمایندگان مجلس و کارشناسان آموزشی این‌گونه به سمت افزایش شکاف طبقاتی و محروم‌کردن دانش‌آموزان مدارس دولتی و کم‌برخوردار از دستیابی به رتبه‌های خوب آزمون ورودی دانشگاه‌ها می‌روند؛ جوانان و نوجوانان کشور را از همین دوران نسبت به پیشرفت در کشور، غلبه بر محرومیت‌ها و فقر و ساختن آینده‌ای بهتر ناامید کرده و مقدمه مهاجرت آنان را فراهم می‌کنند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۴
sms reson

نمایندگی پنل پیامکی یک شغل پر درآمد

1401-04-29 23:44:06 20  0  0

بعد از بحران کرونا در جهان راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شدت رشد کرد و افراد علاقمند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی شدند در این مقاله می خواهیم یک  کسب برای راه اندازی شغل دوم  که نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و می توانید در کنار شغل اول خود کسب درامد کنید را به شما معرفی  کنیم.

بله نمایندگی پنل پیامکی همان شغل دومی است که بسیار پر سود بوده و نیاز به سرمایه اولیه ندارد .  تا پایان این مقاله بانمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید تا بیشتر با نمایندگی پنل پیامکی آشنا شوید .  

 

کسب درآمد با نمایندگی پنل پیامکی : 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل به شما این امکان را میدهد به صورت پاره وقت کار کنید و کسب درامد داشته باشید و درعین حال وقت کمی از شما میگیرد و برای شروع نیازی به سرمایه گذاری آنچنانی ندارید به این کار همان نمایندگی پیامک یا نماینده فروش گفته میشود که درامده حاصله از فروش پنل اس ام اس میباشد . 

در کنار درامد حاصل از فروش پنل اس ام اس، تا زمانی که مشتری شما از سامانه پیامک برای ارسال پیامک استفاده کند، شما درامد مادام العمر هم دارید و بابت خرید شارژ به شما پورسانت داده می شود.

بنابراین زمانی که به مشتری پنل اس ام اس می فروشید، درامد شما مانند کسب و کارهای فیزیکی تمام نمی شود و چشمه درامد جدیدی برایتان بوجود می اید، زیرا مشتریان شما برای ارسال پیامک انبوه یا ارسال پیامک هایی که از طریق سایت و نرم افزار انجام می شود باید پنل اس ام اس خودشان را شارژ کنند.

 

نمایندگی پنل اس ام اس یک شغل پر‌درآمد است :

برای افراد زیادی نمایندگی پنل اس ام اس خوب یک شغل اصلی و پر سود؛ برای برخی دیگر شغل دوم برای افزایش درآمد است. شما با خرید یک نمایندگی پنل اس ام اس خوب از یک کارگزار اصلی و معتبر میتوانید با کمترین زمان ، بیشترین درآمد‌ها را داشته باشید. اما سوال اینجاست که از پنلهای پیامکی در کجاها استفاده بیشتری میشود؟ اصلا چه کسانی مشتریان این پنل‌ها هستند؟ در ادامه با پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید.

 

شارژ کاربران :

با هر بار شارژ کاربر، سود شما همان لحظه باید به حساب و یا اعتبارتان واریز شود.این مورد هم یکی از درآمدهای جانبی پنل پیامکی می باشد. در مورد سود شارژی وضوع تعرفه ها بسیار مهم است. شما به عنوان نماینده خود زیر مجموعه یک کارگزار یا نماینده خواهید بود. هرچه به منبع اصلی نزدیک تر باشید، تعرفه شما ارزانتر و سود شما بالاتر خواهد بود. در هنگام خرید سعی کنید از یک سورس معتبر و از کارگزار اصلی آن ، سورس خرید کنید تا تعرفه ها و هزینه‌های ارزانتری داشته باشید. سورس ippanel یکی از قوی‌ترین سورس‌های پیامکی است. که نماینده‌های بیشماری دارد. شما میتوانید به شیراز اس ام اس که کارگزار اصلی این سورس است اطمینان کنید و خرید خود را از سامانه پیامکی شیراز انجام دهید .

 

پیام رسون : 

اگر به دنبال یک کار ساده و راحت و در عین حال پر درامد میگردید بدون ذره ای شک از سامانه پیامکی ، نمایندگی پیامک خریداری کنید و کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید . در این مسیر میتوانید از تجربیات ده ساله نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز نیز استفاده کنید . تیم ما همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند .

جهت اخذ نمایندگی پنل پیامکی به سایت سامانه پیامک شیراز مراجعه کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۲۸
sms reson

"لُس آنجلس تایمز" در مقاله ای، به "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا توصیه کرده که هر چه سریع تر مرگ توافق اتمی ایران موسوم به "برجام" را اعلام کرده و راهِ مذاکرات سیاسی با تهران( که نمود عینی آن را در دوران قبل از مذاکرات اتمی با ایران که منجر به توافق برجام در سال 2015 شد، شاهد بودیم) را در پیش گیرد. مذاکراتی که در نوع خود می توانند زمینه را جهت انجام گفتگوهای گسترده تر میان ایران و آمریکا در حوزه‌های مختلف نظیر قدرت منطقه ای ایران، توان موشکی این کشور و مسائل دیگری نظیر موضوعات حقوق بشری و البته معادله اتمی ایران هموار سازند.

لُس آنجلس تایمز در مقاله خود به سیاست سازان غربی توصیه می کند تا در مورد مسائل ایران واقع بین باشند و بپذیرند که اکنون ایران یک قدرت اتمی است و ادامه دادنِ گفتگوهای بی ثمر هسته ای با این کشور که بر بنیان بی اعتمادی بنا شده اند، هیچگاه راه به جایی نخواهد برد کما اینکه اکنون خودِ مساله توافق اتمی با ایران به یک مانع اساسی در چهارچوب مناسبات و روابط تهران-واشینگتن تبدیل شده است(به جای اینکه میزان مشکلات میان دو طرف را کاهش دهد).

لُس آنجلس تایمز در این رابطه می نویسد: «در شرایط کنونی تا حد زیادی این نکته روشن شده که گفتگوها و مذاکرات میان ایران و غرب جهت احیای توافق برجام، به احتمال زیاد به جایی ختم نخواهد شد. پس از هشت دور گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا، دولت بایدن و دولت ابراهیم رئیسی در ایران، هنوز نتوانسته اند به مرحله ای برسند که در قالب آن بتوان توافق برجام را که در سال 2018 توسط دولت ترامپ نقض شد و پس از آن ایران نیز تعهدات برجامی خود را رها کرد، احیا نمود و بار دیگر چهارچوبی عملیاتی به آن بخشید.

ایران از بازگشت به تعهدات برجامی خود تا زمانی که تضمین های لازم را اخذ نکند، خودداری می کند(ایران این نکته را مطرح می کند که دولت بایدن باید تعهد دهد که هر گونه توافق جدید در چهارچوب معادله احیای  برجام، به هیچ عنوان توسط دولت های آتی آمریکا، همچون بلایی که بر سر نسخه اولیه توافق برجام آمد، نقض نخواهد شد. ایران همچنین بارها تاکید کرده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز که توسط دولت ترامپ در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا گنجانده شده، بایستی هر چه سریع تر از فهرست مذکور خارج گردد. در این چهارچوب، تحقق هر دویِ این شروط بنا به دلایل مختلف سیاسی، برای دولت بایدن حالتی غیرممکن دارد و این دولت نمی تواند با آن ها موافقت کند.

به گزارش فرارو، باید توجه داشت که دولت اوباما زمانی که مذاکرات اتمی با ایران را به پیش می برد(مذاکراتی که در نهایت به توافق برجام ختم شد)، به این مذاکرات به مثابه ابزاری جهت ایجاد نوعی نقطه عطف و بازگشایی ایران به سمت تعاملات جدی تر با جهان غرب می نگریست. در واقع این دولت سعی داشت تا بابِ گفتگو با تهران را در حوزه هایِ موضوعی مختلف باز کند.

با این حال، جایی در این روند، خودِ توافق اتمی با ایران به یک مانع در توسعه روابط دو طرف و حل مشکلاتشان تبدیل شد و عملا یک اختلاف نظر جدید را به اختلافات آن ها افزود. در این راستا، اگر دولت بایدن می خواهد که در مهار آنچه چالش ایران می خواند و یا در پیشبرد منافع آمریکا در منطقه هزینه های کمتری را بپردازد، بایستی به دو واقعیت ناخوشایند اذعان کند.

اول اینکه وقتی صحبت از سیاست دولت ایالات متحده آمریکا در مورد ایران می شود، باید اعتراف کرد که  دولت ترامپ موفق بود. ترامپ فشارها علیه ایران را به اوج رساند و سعی داشت از این طریق هر آنچه می خواهد را از ایران کسب کند. وی به قدری مسیر بازگشت دولت های آتی آمریکا به توافق برجام را پُر دست انداز کرد که حتی هم اکنون نیز عدم احیای برجام تا حد زیادی ریشه در تلاش ها و اقدامات وی دارد. اکنون ایران به خوبی می داند که دولت های آمریکا از کلیه ابزارها جهت تضعیف آن استفاده می کنند و البته تهران شکی ندارد که با توجه به موقعیت ضعیف سیاسی بایدن، کاملا این احتمال وجود دارد که بار دیگر ترامپ در سال 2024 به کاخ سفید بازگردد و با شدت بیشتری به اعمال فشار علیه ایران بپردازد. از این منظر، از چشم انداز منافع آمریکا، ترامپ در مقابله با ایران چندان هم شکست خورده نبود.

نکته دوم که باید مورد توجه قرار گیرد و البته برای آمریکایی ها ناخوشایند تر از نکته اول است، این مساله می‌باشد که ایران نیز پیروز میدان بوده است. اگچه مقام های آمریکایی مایل نیستند که این مساله را با صدای بلند و در جلوی چشم همگان اعتراف کنند، با این حال، ایران با مقاومت خود در سال های اخیر(به طور خاص در چهار سال اخیر)، عملا به یک قدرت هسته ای تبدیل شده است که در بحث توانمندی های هسته ای، قابلیت های فراوانی دارد. البته این بدان معنا نیست که ایران اکنون سلاح اتمی در اختیار دارد و یا حتی خواهان داشتنِ این قبیل تسلیحات است. باید بپذیریم که ایران اکنون توانایی ساخت تسلیحات اتمی را دارد و دانشِ فنی قابل توجهی را نیز در این رابطه در اختیار دارد. بدتر از همه اینکه این نقطه همان نقطه ای است که دولت‌های مختلف آمریکا در سال های اخیر بارها قول داده اند که اجازه نخواهند داد تا تهران به آن برسد.

ما باید به یاد داشته باشیم که منازعات و اختلافات میان ایران و آمریکا هیچ گاه در مورد سانتریفیوژهای هسته‌ای و یا غنی سازی اورانیوم نبوده است. اختلافات میان دو طرف همواره فی الذات ماهیتی سیاسی داشته است و به سال 1979(1357) و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم شاه در این کشور و البته تصرف سفارت آمریکا در تهران به دست انقلابیون ایرانی باز می گردد. در سال های پس از این رویدادها، اختلافات و شکاف ها میان دو کشور، همواره افزایش یافته و شدت گرفته اند. اگر آمریکا در شرایط کنونی به دنبال این است که در چهارچوب رابطه خود با ایران به جلو حرکت کند، باید آن قبیل اقدامات و رویه هایی را که قبل از آغاز مذاکرات اتمی با ایران در سال 2009 در پیش گرفته بود را مد نظر قرار دهد. در واقع باید به موضوعات سیاسی تمرکز کرد و امید داشت که راه حل های سیاسی مناسبی نیز حاصل شود.

از جمله مهمترین مزایای اتخاذ رویکرد سیاسی از سوی دولت بایدن در قبال ایران این است که این رویکرد عملا دستِ آمریکا را در انجام مذاکرات گسترده تر با ایران در موضوعات مختلف نظیر نفوذ منطقه ای ایران، حقوق بشر و توان موشکی تهران در کنار مساله هسته ای این کشور، باز تر می کند. در واقع به جای تمرکز صِرف بر مساله هسته ای که همواره در غیاب وجود داشتن اعتماد کافی میان ایران و آمریکا، نتایج مثبتی را به همراه نداشته، تهران و واشینگتن می توانند(با اتخاذ رویکرد سیاسی) روی مجموعه ای از موارد که میان ایران و آمریکا محل اختلاف هستند، تمرکز کنند و آن ها را حل نمایند.

با این حال اتخاذ این رویکرد شاید به این معنا باشد که آمریکا بایستی امتیازاتی را به ایران در قالب هایی نظیر تخفیف و کاهش دادن تحریم های ثانویه و یا تسهیل روند فروش نفت ایران در بازارهای جهانی را اعطا کند. با این حال، واشینگتن نیز انتظار دارد که ایران متوجه باشد که تغییرات اخیر در منطقه نظیر توافق ابراهیم و تضعیف موقعیت روسیه(از نگاهِ آمریکا و غرب)، امکان دارد که هزینه هایی را برای ایران به دنبال داشته باشد و موجب ایجاد حدی از ضعف برای آن شود. از این رو ایران از "تعامل" با آمریکا در مقایسه با "تقابل" با این کشور، مزایای بیشتری را کسب می کند.

اتخاذ یک چنین رویکردی از سوی دولت بایدن، عملا شانس و احتمال موفقیت این دولت جهت قانع سازی فضای سیاسی داخلی این کشور در مسیر دستیابی به توافقات با ایران را نیز افزایش می دهد. در سال 2015، اوباما با منازعات و درگیری های گسترده ای در کنگره آمریکا رو به رو بود تا آنها را نیز قانع کند که دستیابی به یک توافق با ایران بهترین گزینه در دسترسِ آمریکا در مواجهه با تهران است. در شرایط کنونی، دستیابی به یک توافق با ایران برای آمریکا به مراتب سخت تر از گذشته است. از این رو دولت بایدن با اعلام مرگ برجام، عملا تمامی روندهای پیش گرفته را دور خواهد زد. او با این کار به تندروهایِ مخالف با ایران در واشینگتن نوعی حس پیروزی سیاسی را می دهد. وی سپس می تواند دستورکاری واقع بینانه تر و مبتنی بر رویکردی سیاسی را در مواجهه با ایران در برنامه قرار دهد.

جهان کنونی در مقایسه با جهانِ سال 2009 تغییرات زیادی را تجربه کرده است. ایران اکنون دولتی است که از توانمندی های قابل توجه هسته ای برخوردار است. اینکه ایران بخواهد در ادامه راه، پیشروی های اتمی بیشتری را انجام دهد یک تصمیم سیاسی است که تهران آن را اتخاذ خواهد کرد و اساسا یک موضوع فنی نیست که در قالب مذاکرات بیشتر مشخص شود. دولت بایدن و متحدان اروپایی آن باید به این تغییر بنیادین اعتراف کنند. توافق اتمی ایران(برجام) مُرده است. بیایید به مرگ آن اعتراف کرده و مذاکرات سیاسی با تهران را آغاز کنیم.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۲۷
sms reson