سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون


سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون ))
سامانه پیام کوتاه رایگان
و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
بایگانی

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

اطلاع رسانی تخفیف به مشتریان با پنل پیامکی پیام رسون

1401-08-27 21:01:34 8  0  0

همه کسب و کارها این را می دانند که همیشه نباید سود داشته باشند و در بعضی شرایط برای جذب مشتری و نگه داشتن مشتریان سابق باید از روشهایی مانند تخفیف دادن استفاده کنند . به بیان دیگر در بازار رقابتی امروز اعطای کد تخفیف یکی از روش های سودمند و جذاب برای جلب رضایت مشتریان است . کسب و کارهای کوچک نیز خیلی خوب می توانند از این نوع استراتژی استفاده کنند و برای خود جذب مشتری داشته باشند و مشتریان وفادار برای کسب و کارشان پیدا کنند .

اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که از چه روشی برای اطلاع رسانی تخفیف استفاده کنیم ؟

در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین نوع اطلاع رسانی برای تخفیف های فروشگاهی و کانال های ارتباطی به شما معرفی کنیم . پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

تخفیف در شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی : 

امروزه کسب و کارها به دو دسته مغازه داری و کانال‌های ارتباطی تبدیل شده‌اند . پس اگر به صورت مغازه‌ای و فروشگاهی هستید برای فروش بیشتر و برای اینکه مردم بیشتر شما را بشناسند حتماً در شبکه‌های اجتماعی صفحه و کانال را برای خود بسازید .

این صفحه در شبکه های مانند اینستاگرام ، واتساپ ، تلگرام ، لینکدین و غیر می تواند فعالیت داشته باشد . اطلاع رسانی تخفیف شرکت تان را می توانید به راحتی از طریق کانال های ارتباطی خود به مخاطبین به اشتراک بگذارید . این روش بسیار ساده و کم هزینه می باشد اما اگر بخواهید تاثیر و روش آن را دوچندان کنید می توانید از پنل پیامکی که از سامانه پیام کوتاه تهیه میشود هم استفاده کنید  .

 

 

اطلاع رسانی از طریق وب سایت های معتبر : 

یکی از روش های اطلاع رسانی برای تبلیغات و اعلام کد تخفیف گذاشتن پازل دیجیتال مارکتینگ در وب سایت های معتبر است . پازل های دیجیتال مارکتینگ دقیقاً همانند بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر هستند با این تفاوت که در بازار آنلاین کاربرد دارد .

اما یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که همه سایت ها برای تبلیغات مناسب نیستند و باید در انتخاب وب سایت مناسب برای بازاریابی دقت بسیاری به خرج دهید .

 

 

 

اطلاع رسانی از طریق پنل پیامکی :

یکی از موثرترین روش ها برای اطلاع رسانی ها استفاده از پنل پیامکی است که از سامانه پیام کوتاه تهیه می شود پنل پیامکی علاوه بر اینکه در اطلاع رسانی بسیار موثر و تاثیرگذار است یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات نیز می باشد در واقع امروزه پنل اس‌ام‌اس توانسته به عنوان بهترین ابزار برای اطلاع رسانی رویدادهای مختلف به مخاطبین به حساب بیاید با پنل پیامکی می توانید تعداد مشتریان جدید را افزایش دهید و هم وفاداری مشتریان قبلی را بیشتر کنید .

پنل پیامکی در واقع همانند یک پل ارتباطی عمیق میان شما و مخاطبینتان است فقط در استفاده از این روش باید در انتخاب مخاطبین هدف خود دقت فراوان داشته باشید برای این کار پیشنهاد می کنم که از پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه استفاده کنید که علاوه بر ارائه پنل پیام کوتاه مناسب بتواند بهترین لیست از مخاطبین هدف را در اختیار شما قرار دهد .

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله بهترین راه اطلاع رسانی تخفیف به مشتری را معرفی کردیم. با ارسال کد تخفیف از طریق پیامک انبوه به مشتریان می‌توان رضایت و وفاداری آن‌ها را افزایش داد و در نهایت فروش کسب‌و‌کار را بیشتر کرد. تیم حرفه‌ای پیام رسون پیشرفته‌ترین پنل‌ پیامکی را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

برای همه کسب‌و‌کارهای مختلف که قصد اعطای تخفیف به مشتریانشان را دارند،‌ این امکان فراهم شده است که باتوجه‌به نیازشان، انواع پنل‌های اس ام اس موجود در این سایت را خریداری کنند. برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات پیام رسون وارد سایت سامانه پیام کوتاه شیراز شوید.

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۱ ، ۱۹:۴۸
sms reson

معاون صنایع عمومی واردات وزارت، صنعت، معدن و تجارت اوایل ماه جاری از سازمان توسعه تجارت خواسته بود که با توجه به نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و همچنین نامه دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار با موضوع «رفع محدودیت فعالیت‌های صنعتی و حمایت‌های تعرفه‌ای»، ممنوعیت صادرات کاغذ بسته بندی رفع شود.

در نهایت ۲۵ آبان ماه گمرک این موضوع را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است.

گفتنی است سال گذشته، روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای کاغذ و مقوا، نیاز سالانه کشور به کاغذ بسته‌بندی را ۸۵۰ هزار تن عنوان کرده و گفته بود که در این حوزه سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید می‌شود که مازاد تولید به کشورهای مختلف از جمله اروپا، آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. علت وضعیت مساعت تولید در این بخش تامین فناوری‌های خوب و ماشین آلات روز جهان در کشور است.

او همچنین گفته بود که نیاز سالانه کشور به کاغذ تحریر ۳۸۰ هزار تن است که ۱۸۰ هزار تن ظرفیت تولید کاغذ تحریر در کشور ایجاد شده، اما تولید ناچیز است، چرا که به دلیل قوانین موجود تولیدکنندگان توان رقابت با واردکننده را ندارند. برای مثال تولیدکنندگان کاغذ تحریر باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند که واردکنندگان از آن معاف هستند. همچنین سال‌های گذشته به کاغذ وارداتی ارز دولتی اختصاص پیدا می‌کرد که همین موضوعات توان رقابت تولیدکنندگان را گرفت. بنابراین وضعیت تولید کاغذ تحریر در کشور مناسب نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۱ ، ۱۹:۴۷
sms reson

باشگاه مشتریان پیام رسون

1401-08-16 22:40:25 12  0  0

شما در شرایط فعلی بازار باید هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر!

بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انجام این کار ، تمرکز بر مشتری موجود خود با یک برنامه پاداش مشتری است که در ایران به باشگاه مشتریان معروف شده است.

شما برای راه اندازی باشگاه مشتریان چه هدفی را دنبال می کنید؟ آیا کسب و کار شما قابلیت پیاده سازی باشگاه مشتریان را دارد؟ آیا نمونه باشگاه مشتریان خوب را سراغ دارید؟ هزینه باشگاه مشتریان چقدر است؟

اینها نمونه ای از سوال هایی است که قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان برایتان به وجود میاید و باید قبل از تهیه باشگاه مشتریان جواب قانع کننده ای برای آنها پیدا کنید . شما باید بدانید هدف از ایجاد باشگاه مشتریان چیست . آیا این اقدام در راستای اهداف شما  قرار دارد یا خیر؟

اگر میخواهید به جواب تمامی سوال های بالا برسید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 

 

 

باشگاه مشتریان چیست ؟ 

باشگاه مشتریان یک کسب و کار هوشمند است که در اثر گرد آوردن مشتریان یک مجموعه در کنار هم و ثبت اطلاعات آنها به وجود می آید . این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و می توان برای آنها برنامه‌ریزی کرد . در واقع با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتری با استفاده از هوش تجاری علاوه بر جذب مشتری جدید می توان مشتریان فعلی خود را به مشتری وفادار تبدیل کنیم .  با راه اندازی باشگاه مشتریان ، خریداران  ترغیب میشوند که به وب سایت هایی که قبلا از آنها خرید کرده اند مراجعه کنند و  مجددا خرید انجام دهند .

 

 

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان : 

در فضای بسیار رقابتی امروز مدل کسب و کار بسیار دچار تحول شده است. شما ممکن است یک ایده بسیار نوآورانه داشته باشید که بازار منتظر آن است. ولی رقبا بیشتر از ۶ ماه به شما زمان تنفس نخواهند داد.

شما با کسب و کارهای زیادی روبرو شده اید که توسط رقیب بزرگتر بلعیده شده اند. یا اینکه با تغییر کوچک یا بزرگ در فضای عمومی کسب و کار بحران های زیادی را تحمل کرده اند.

یکی از مهمترین اهداف از راه اندازی باشگاه مشتریان ، حفظ و نگهداری مشتریانی است که شما برای جذب آنها بسیار هزینه کرده اید. رفتار مشتری بسیار وابسته به رفتاری است که شما با او انجام داده اید. در زیر به صورت ایتمی به اهدافی که میتوان از راه اندازی باشگاه مشتریان داشته باشیم اشاره شده است . 

 

- حفظ مشتریان سابق
- ایجاد مزیت نسبی کسب و کار نسبت به رقبا
- افزایش دایره مشتریان جدید به واسطه باشگاه مشتریان
- کمک به برند سازی
- افزایش فروش در روز ها و ساعت های خلوت
- ایجاد کیف پول هوشمند برای جلوگیری از تخفیف نقدی
- کاهش تخفیف واقعی به واسطه کیف پول
- تسهیم سهم بازاریاب های مختلف و افراد منتفع به صورت خودکار

 

 

 

باشگاه مشتریان پیام رسون :

باشگاه مشتریان پیام رسون ، یک سامانه وفاداری مشتریان ابری رایگان است که به کسب و کارها و فروشگاه ها کمک میکند تا باشگاه مشتریان اختصاصی خود را راه اندازی کنند.

در باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون سناریوها و طرح های تخفیفی به صورت کاملا منعطف در اختیار شماست تا با آن بتوانید انواع سناریوهای وفاداری مشتریان را پیاده سازی کنید. از جمله این طرح ها می توان به طرح های امتیاز و پاداش ، طرح های تخفیفی ، بازگشت درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتری ، تخفیف های پلکانی و دیگر طرح های وفاداری اشاره کرد

همچنین میتوانید پس از راه اندازی  باشگاه مشتریان رایگان خود ، انواع هدیه ها را تعریف کنید. هدیه و تبریک روز تولد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و برای مشتریان شما ارسال می شود. . به طور مثال شما می توانید هدیه ای تعریف کنید و مشتری با استفاده از امتیازات کسب شده در باشگاه مشتریان ، آن هدیه را بخرد و یا امتیازاتش را به اعتبار خرید تبدیل کند.

 

 

 

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون :

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون  به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد.یعنی لوگو و نام شما در اپلیکیشن درج میگردد و کاملا اختصاصی عمل میکند.مشتریان شما با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراهشان ، می توانند امتیاز ، اعتبار و هدایای خود را مشاهده کنند. همچنین می توانند با استفاده امتیازات کسب شده ، از هدایای تعریف شده استفاده نمایند.

اگر تصمیم دارید که باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان راه اندازی کنید میتوانید با مراجعه به نمایندگی پنل پیامک شیراز اقدام به خرید باشگاه مشتریان کنید تا باشگاه مشتریان را به صورت رایگان برایتان راه اندازی کنیم چراکه پیام رسون در حال حاضر باشگاه مشتریان را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه میدهد 

 

 

پیام رسون : 

حرف سامانه پیامکی پیام رسون این است که جذب مشتری جدید بسیار هزینه دار تر میباشد تا حفظ مشتری موجود ،پس برای حفظ مشتری خود باشگاه مشتری رایگان پیام رسون را تهیه کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۱ ، ۰۸:۲۲
sms reson

همزمان با مذاکرات وزرای خارجه جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به میزبانی ایالات‌متحده امریکا، روز سه‌شنبه الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان در اظهاراتی به مناسبت سالروز پیروزی در شوشا، اظهاراتی تند علیه ایران بیان کرد. او باکو را قدرت اصلی در منطقه توصیف کرد و مدعی شد «کسانی که در مرزهای ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش برگزار می‌کنند... نمی‌توانند ما را بترسانند.» لفاظی‌های علی‌اف برابر ایران درحالی بیان می‌شود که تهران تاکنون به‌رغم تاکید بر عدم تغییر مرزهای ژئوپلیتیک در منطقه، همواره بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید کرده است. برای گفت‌وگو در مورد انگیزه‌ها و ریشه‌های لفاظی‌های اخیر رییس‌جمهور آذربایجان با احمد کاظمی، عضو هیات علمی بنیاد مطالعات قفقاز گفت‌وگو کردیم. کاظمی معتقد است که اظهارات اخیر علی‌اف، ناشی از شکست در اجرای پروژه دالان تورانی یا زنگزور است. در ادامه متن کامل گفت‌وگوی «اعتماد» را با احمد کاظمی، عضو هیات علمی بنیاد مطالعات قفقاز مطالعه می‌کنید.

   ‌انگیزه رییس‌جمهور آذربایجان از اظهارات تند اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران چه بود؟
اظهاراتی که مقام‌های جمهوری آذربایجان هم در سطوح رسمی و هم در سطوح رسانه‌ای در هفته‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده‌اند و ادعاهای بی‌اساسی که در مورد سیاست‌های اصولی ایران در قفقاز بیان می‌شود، از چند زاویه قابل بررسی است؛ نخست اینکه طرح هیجانی و رجزخوانی‌هایی در آذربایجان که شبیه سوت زدن یک آدم عصبانی است، به نظر می‌رسد که بیشتر به دلیل شکست طرح‌هایی است که این کشور در تبعیت محض و کورکورانه، برخلاف منافع مردم جمهوری آذربایجان، در پیگیری فتنه ژئوپلیتیکی ناتو با محوریت انگلستان برای ایجاد دالان تورانی ناتو باشد. واقعیت امر این است که جمهوری آذربایجان و دولت باکو به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی که در دوره‌های مختلف نمودهای آن مشخص شده است، ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است. 
به خاطر همین است که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ در قالب پروژه جنگ دوم قره‌باغ، سرزمین‌هایش را قربانی اجرای طرح‌های ژئوپلیتیکی انگلیس و رژیم صهیونیستی در قالب دالان تورانی ناتو کرد، اما با توجه به ماهیت فتنه‌انگیز، ضد ایرانی، ضدروسی و ضدچینی دالان تورانی ناتو به ویژه در ابعاد معادلات ترانزیتی، انرژی، گسترش ناتو در کنار بحث‌های پان‌تورانیسم و پان‌ترکیسم به مثابه پان‌نازیسم در منطقه، خیلی طول نکشید که مشخص شد چنین فتنه ژئوپلیتیکی در منطقه قابلیت اجرا ندارد.
آقای الهام علی‌اف هم به‌رغم رجزخوانی‌هایی که در نشست‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌کرد، ناچار شد در گفت‌وگوهایی که با نخست‌وزیر ارمنستان در پراگ داشت و در مذاکراتی که با میانجی‌گری ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در سوچی داشتند، به اعتبار بیانیه ۱۹۹۱ آلماتی در مورد مرزهای دوران شوروی و تمامیت ارضی ارمنستان اذعان کند. این مساله بدان معناست که امکان وقوع طرح دالان تورانی ناتو از سوی جمهوری آذربایجان هم نزدیک به صفر قلمداد شده است. طبیعتا در چنین شرایطی جمهوری آذربایجان نیاز دارد که با طرح یک سلسله‌ادعاها این شکست از منظر افکار عمومی را فرافکنی کند. برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات درمورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد؛ این توافق به معنای تثبیت موقعیت جمهوری خودخوانده قره‌باغ تحت حمایت نیروهای صلح‌بان روسی، یعنی وضعیت قره‌باغ از نظر میدانی بدتر از شرایط پیش از جنگ ۲۰۲۰ باز می‌گردد. طبیعتا در چنین شرایطی که دالان تورانی ناتو با شکست مواجه شده است و تمام شعارهایی که داده ‌می‌شد با چشم‌انداز مبهم مواجه شده است، به فرافکنی نیاز دارد.
  ‌اینکه الهام علی‌اف گفته است از رزمایش‌های ایران نمی‌ترسد و قدرت اصلی در منطقه است  بر چه مبنایی بیان شده است؟
این موضع‌گیری‌ها ناشی از عصبانیت مقام‌های باکو است؛ به این دلیل که مقام‌های باکو این تصور را داشتند که با سرمایه‌گذاری که روی لابی نفوذی خودشان در ایران انجام داده‌بودند، به مانند جنگ دوم قره‌باغ در ایران کنش جدی نسبت به فتنه ژئوپلیتیکی دالان تورانی ناتو انجام نخواهد شد. اما رزمایش‌های مقتدرانه ایران از جمله رزمایش سال گذشته با عنوان فاتحان خیبر و رزمایش چند هفته پیش با عنوان اقتدار، نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است، به همین دلیل است که بعد از اینکه بحث مشارکت یکی از اتباع جمهوری آذربایجان در هماهنگی و سازماندهی عملیات وحشیانه تروریستی شاه‌چراغ مطرح شد، در افکار عمومی ایران مطالبه جدی برای برخورد با رفتارهای خصمانه باکو شکل گرفت. حادثه تروریستی اخیر با توجه به سوابقی که جمهوری آذربایجان داشت، از جمله همکاری کامل جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، فراموش نکنیم که جمهوری آذربایجان تنها کشوری است که ایران در واکنش به ترور دانشمندان هسته‌ای یادداشت رسمی و رسانه‌ای شده در سال ۱۹۹۰ به این کشور داده است. از اقدامات دیگر می‌توان به نقش مستقیم جمهوری آذربایجان در پرواز و تجاوز نظامی پهپادهای اسراییلی که در سال ۲۰۱۴ از مبدا نخجوان به سمت ایران داشت، اشاره کرد. موارد متعدد دیگری از این دست وجود دارد، از جمله نقش تهییج‌کننده‌ای که رسانه‌های جمهوری آذربایجان در ناآرامی‌های اخیر داشتند. بحث انتقال سلاح از فرودگاه باکو به اربیل اقلیم کردستان عراق برای ارسال به ایران و امثال اینها نشان می‌دهد که همکاری سیستماتیک و رسمی بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی علیه منافع حیاتی ایران، تمامیت ارضی ایران، علیه حاکمیت ملی ایران و علیه امنیت ملی ایران وجود دارد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که شخص الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است.
  ‌فرمودید که حاکمیت آذربایجان در داخل این کشور نامحبوب است، فکر می‌کنید این شکل از موضع‌گیری‌ها چه نتایجی در سیاست داخلی جمهوری آذربایجان داشته ‌باشد؟
این اظهارات در شرایطی انجام می‌شود که جمهوری آذربایجان باید پاسخگوی اقدامات خود در منطقه علیه ایران باشد، به دلیل اینکه شرایط کنونی نشان می‌دهد که جمهوری آذربایجان در طول جنگ دوم قره‌باغ و بعد از آن برای اقدامات مستمر ضدایرانی به رژیم صهیونیستی تعهد داده است و این تعهد را در بخش‌های مختلف از جمله در دپوی سلاح‌های اسراییلی، در راه دادن به شرکت‌های امنیتی اسراییل در نزدیکی مرزهای ایران، در تغییر بافت قومی و مذهبی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان و استقرار تکفیری‌ها در این مناطق، دنبال می‌کند. در چنین شرایطی این روند چون نقض توافق‌های امنیتی دوجانبه، نقض قواعد آمره حقوق بین‌الملل است، می‌تواند تبعات بسیار خطرناکی متوجه جمهوری آذربایجان کند که ازجمله می‌تواند یک‌سری گسل‌های قومی و فرهنگی را در جمهوری آذربایجان به‌شدت فعال کند. تاریخ جمهوری آذربایجان به ویژه در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ نشان می‌دهد که تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید، به این دلیل که نخجوان یک منطقه برونگان در جمهوری آذربایجان است و همواره سیاست‌های شووینیستی روی وضعیت و امنیت مردم این منطقه تاثیر منفی می‌گذارد. در عین حال باید توجه داشت که وقتی دولت جمهوری آذربایجان، رسما به رسانه‌های خودش ابلاغ می‌کند که علیه ایران و تمامیت ارضی ایران با کاربرد واژه‌های جعلی و ادعای ارضی تبلیغ کنید و شرایط پخش شبکه‌های تجزیه‌طلب و معاند ضدایرانی مانند ایران اینترنشنال را از ماهواره آذربایجانی آذر اسپیس فراهم می‌کند، طبیعتا این شرایط ایجاد می‌شود که در داخل ایران هم افکار عمومی مراجعه‌ای به تاریخ داشته ‌باشند و مراجعه به واقعه‌های تاریخی تبعات خوبی برای جمهوری آذربایجان نخواهد داشت. مراجعه به واقعیت‌های تاریخی باعث شکل‌گیری مطالباتی می‌شود و این حقیقت را آشکار می‌کند که اساسا کشوری به اسم آذربایجان در منطقه‌ای که امروزه جمهوری آذربایجان حضور دارد، وجود نداشته است، اسم آذربایجان برای جمهوری آذربایجان یک اسم مسروقه است، اسم این منطقه آران و آلبانیای قفقاز بوده است. فرآیند بازگشت به تاریخ واقعی در واکنش به تاریخ‌سازی‌ها و جعل‌سازی‌هایی که جمهوری آذربایجان می‌کند، می‌تواند شرایط جدیدی را در قفقاز ایجاد کند. به خاطر همین به نظر می‌رسد که مقام‌های جمهوری آذربایجان با کنترل رفتارهای هیجانی خودشان و مهار عصبانیتی که به دلیل تبعیت از طرح‌های شکست‌خورده ناتو در منطقه داشتند، بهتر است که با رویکرد برادری و احترام به سی سال حمایت‌های بی‌دریغی که ایران از منظر نظامی، امنیتی، بشردوستانه و سیاسی از جمهوری آذربایجان کرده است، باز تعریف جدی نسبت به سیاست خارجی خودشان در مقابل ایران و مسائل منطقه‌ای انجام دهند.
  ‌به لابی جمهوری آذربایجان در ایران اشاره کردید، امکان دارد این موضوع را اندکی باز کنید و توضیح بیشتری بدهید؟
جمهوری آذربایجان هم در ایران هم در کشورهای مختلف، طی سال‌های مختلف اقدام به لابی‌سازی کرده است. این لابی‌سازی‌ها عمدتا در دو محور متمرکز شده؛ نخست مبحثی است که در کشورهای اروپایی و امریکا با عنوان دیپلماسی خاویاری یا دیپلماسی دلاری جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود، کمااینکه گزارش‌های متعددی منتشر شده است، ازجمله نقشی که جمهوری آذربایجان در تطمیع نمایندگان پارلمان اروپا و نمایندگان کنگره امریکا داشت و نهایتا باعث به اقدامات تنبیهی و تعلیق برخی نمایندگان در اروپا شد و نشان داد که جمهوری آذربایجان شبیه به عربستان سعودی با دیپلماسی دلاری تلاش دارد که در کشورهای مختلف روی افراد موثر در تصمیم‌گیری‌ها درمورد جمهوری آذربایجان تاثیر بگذارد. محور دوم لابی‌سازی جمهوری آذربایجان که توسط کمیته دولتی امور آذری‌های خارج از جمهوری آذربایجان دنبال می‌شود، بحث لابی‌سازی براساس تبلیغات قومی و گرایش‌های قومیتی است. جمهوری آذربایجان از این دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است. ورود به این موضوع را می‌توان در تحولات ده سال گذشته دنبال کرد و من پیشنهاد می‌کنم که پژوهشگران علاقه‌مند به عنوان یک کار پژوهشی، نوع جریان‌سازی را که در برخی رسانه‌های ما و توسط برخی چهره‌ها، از جمله برخی دیپلمات‌های سابق ما در طول 2۰-1۰ سال گذشته درمورد جمهوری آذربایجان شروع شده است، بررسی کنند. برای مثال در موردی که یک پهپاد اسراییلی از جمهوری آذربایجان به سمت ایران پرواز و به آسمان ایران تجاوز کرد، نخستین فردی که این موضوع را انکار کرد یکی از دیپلمات‌های ما بود، در حالی که بعدا مشخص شد چنین اتفاقی واقعا رخ داده است. نوع سیاستی که برخی از محافل در داخل کشور ما برای سانسور اقدام‌های خصمانه جمهوری آذربایجان در پیش گرفته‌اند، یا در حال تقلیل اقدامات و وارونه‌نمایی فعالیت‌های ضدایرانی هستند، توسط همان لابی است که توسط جمهوری آذربایجان تقویت شده است.
  ‌الهام علی‌اف در بخشی از صحبت‌های خود مدعی شده که جلوی روابط کشورهای اسلامی با ارمنستان را گرفته است. این اظهارات تا چه اندازه درست است؟
فقط در همین یک سال اخیر مقام‌های مختلفی از کشورهای اسلامی، ازجمله امارات متحده عربی و قطر به ارمنستان سفر کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ادعای آقای علی‌اف درست نیست. اگر منظور رییس‌جمهور آذربایجان از کشور اسلامی، کشور ترکیه است، در این صورت نکته‌ای که باید مورد تاکید قرار بگیرد این است که ترکیه نه به خاطر جمهوری آذربایجان و قره‌باغ، بلکه به خاطر مشکلات خودش با ارمنستان قطع رابطه کرده است. آنکارا به دلیل ترس از تبعات حقوق شناسایی کشتار ۱۹۱۵ ارامنه و همچنین به دلیل خودداری ارمنستان از شناسایی قرارداد قارص و تاکید ایروان بر اعتبار قرارداد سور که در آن شش استان جنوب ترکیه توسط عثمانی در سال ۱۹۲۰ به عنوان استان‌های ارمنی شناخته‌شده است، با ارمنستان روابط برقرار نکرده است، نه به خاطر بحث قره‌باغ و جمهوری آذربایجان.
  ‌به‌رغم اظهارات الهام علی‌اف پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده شاهد تماس‌های دیپلماتیک میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران باشیم. فکر می‌کنید ایران در عرصه دیپلماتیک باید چه واکنشی به این اظهارات نشان بدهد و چگونه با باکو برخورد کند؟
این موضوع قبلا هم مورد تاکید قرار گرفته است که هرگونه اقدامی که با هدف ایجاد تغییرات در مرزهای بین‌المللی، استقرار رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در منطقه صورت بگیرد، جزو خطوط قرمز ایران است. ایران قبلا هم از طریق کانال‌های رسمی و هم کانال‌های غیررسمی این موضوع را به اطلاع جمهوری آذربایجان رسانده است. آن چیزی که به نظر می‌رسد نسبت به گذشته تفاوت کرده است، این است که برخلاف تصور جمهوری آذربایجان رویه‌ای که ایران درقبال باکو در سال‌های گذشته داشته، تغییر کرده است. رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضد ایرانی تغییر پیدا کرده است. انتظار می‌رود که جمهوری آذربایجان با تحلیل و محاسبه درست معادلات منطقه، خودش را از انداختن در دام توطئه‌هایی که ناتو و رژیم صهیونیستی در منطقه پیگیری می‌کند، دور نگه دارد. به نظر می‌رسد که جمهوری آذربایجان بر سر یک دوراهی قرار گرفته است. مسیر نخست این است که باکو همکاری‌های جمعی و منطقه‌ای را پیگیری می‌کند، یعنی اینکه در یک قالب با متوقف کردن ادعای ارضی در مقابل ارمنستان و متوقف کردن تبلیغات ضدایرانی، زمینه ایرانی همکاری‌های منطقه از جمله همکاری‌های ترانزیتی را در منطقه فراهم می‌کند. ادعای مقام‌های آذربایجان این است که ارمنستان راه مواصلاتی در اختیار آذربایجان نمی‌گذارد که چنین چیزی صحت ندارد، به خاطر اینکه ارمنستان می‌گوید که چنین راهی در صورت احترام باکو به تمامیت ارضی ارمنستان در قالب راه‌های عادی هیچ مشکلی ندارد. آذربایجان می‌تواند با انتخاب این همکاری‌ها به توسعه منطقه و تقویت موقعیت خودش در منطقه کمک کند. مسیر دوم این است که باکو می‌تواند تمام سیاست‌های خودش را در سبد طرح‌های توطئه‌انگیز انگلیس و رژیم صهیونیستی در قالب دالان تورانی ناتو و بحث استقرار رژیم صهیونیستی در منطقه قرار بدهد که قطعا این موضوع می‌تواند تبعات تند و منفی علیه جمهوری آذربایجان داشته‌باشد. اعتراضات گسترده‌ای که در جمهوری آذربایجان به انحای مختلف، به‌رغم خفقان و اختناق گسترده‌ای که در این کشور وجود دارد و مطالباتی که می‌بینیم در حوزه‌های طالشی در منطقه نخجوان و سایر نقاط آذربایجان مطرح می‌شود و احساس خطری که جمهوری آذربایجان کرده است و طرح لغو خودمختاری نخجوان را به بهانه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است، نشان می‌دهد که این روند، یعنی تبعیت از طرح‌های توطئه‌انگیز غربی می‌تواند برای جمهوری آذربایجان شرایطی به مراتب بدتر از سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ ایجاد کند.

    جمهوری آذربایجان به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است
   برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات در مورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد
   رزمایش‌های مقتدرانه ایران نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است 
   الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است
    تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید
   جمهوری آذربایجان از دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است 
  رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضدایرانی تغییر پیدا کرده است

 
    جمهوری آذربایجان به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است
   برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات در مورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد
   رزمایش‌های مقتدرانه ایران نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است 
   الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است
    تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید
   جمهوری آذربایجان از دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است 
  رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضدایرانی تغییر پیدا کرده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۱ ، ۰۸:۲۱
sms reson

آشنایی با خدمات پیام رسون

1401-08-05 21:55:44 20  0  0

پیام رسون یک سرویسی تبلیغات اس ام اسی است که به فروش محصولات و خدمات شما در اینترنت کمک زیادی می‌کند. با این وجود هنوز خیلی از کسب و کارها با این سرویس و خدمات آن آشنایی ندارند. در این مقاله میخواهیم خدمات پیام رسون را معرفی کنیم و از ظرفیت و قابلیت های آن بیشتر  به شما بگوییم که چطور فروش خودتان را با این سرویس افزایش دهید پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

چطور فروشتان را با پیام رسون بیشتر کنید؟
فکر کنید یک سایت فروشگاهی ساخته‌اید و محصولات‌تان را هم داخلش قرار دادید. حالا وقت آن رسیده که مشتریان به سایت‌تان بیایند و از شما خرید کنند. سوال مهمی که پیش می‌آید این است که مشتریان را از کجا پیدا کنیم؟ چطور مشتریان با سایت شما آشنا می‌شوند؟

یک راه ساده و سریع برای نمایش سایتتان به مشتریان این است که از سامانه پیامکی پیام رسون استفاده کنید. حالا پیام رسون چه کار می‌کند؟ کار سامانه پیامکی شیراز این است : ابتدا با ارسال پیامک به افراد سر شناس و قرار دادن لینک باعث میشود که تبلیغ سایت شما در صدها سایت دیگر که بازدیدکننده زیادی دارند، نمایش داده شود به این ترتیب کاربرانی که آن سایت‌ها را می‌بینند، تبلیغات سایت شما را دیده و وارد سایت شما نیز می‌شوند

به همین راحتی در روز صدها کاربر وارد سایت‌تان شده و محصولات و خدمات‌تان را می‌بینند. از این تعداد هم آن‌هایی که تمایل داشته باشند، خریدشان را انجام می‌دهند.

 

 

 

پیام رسون : 

ما در سامانه پیامکی پیام رسون با تبلیغات اس ام اسی پر بازده و هدفمند برای مشتریان خود ، افزایش درآمد ایجاد می کنیم و با گرفتن کمترین تعرفه پیامک از مشتریان و ارائه خطوط اختصاصی _خدماتی و اپراتور ۹۰۰۰  به کاربران (اعم  از اشخاص حقیقی و حقوقی) جهت ارسال پیامک تبلیغاتی به بلک لیست ، توانسته ایم  امروزه به عنوان ارائه دهنده بهترین پنل پیامک در ایران معرفی شویم و هر جا که صحبت از اس ام اس مارکتینگ باشد شرکت اهورا اطلس فارس در صدر بهترین ارائه دهنده پنل پیامک قرار می‌گیرد. 

 

 جهت خرید پنل اس ام اس شیراز از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۰۱ ، ۲۲:۴۲
sms reson

تابستان سال گذشته و در شرایطی که حرف‌وحدیث‌ها پیرامون طرح صیانت از فضای مجازی گرم بود، فیلمی از گفته‌های سید ابراهیم رئیسی، در حراست از کسب و کار‌های اینترنتی دست به دست می‌شد. رئیسی در این مقطع که رئیس‌جمهور منتخب بود، با رد اتهامات مبنی بر تلاش او برای بستن و محدوسازی فضای مجازی، از کسب‌وکار‌های مجازی و البته اینستاگرام حمایت کرده بود.

 رئیس جمهور در این فیلم می‌گوید: «فضای مجازی زمینه کسب و کار مردم است. فضای مجازی امروز ابزار کار مردم شده و از این طرق کسب درآمد می‌کنند. آیا کسی می‌آید محل درآمد مردم را تعطیل کند.» او حتی در حمایت از فضای مجازی از دیدگاه مثبت خود و خانواده‌اش نیز سخن به میان آورده و گفته بود: «دختران من خیلی وقت‌ها از طریق این فضا خرید می‌کنند، می‌گویند هم ارزان‌تر است هم راحت‌تر است، هم می‌توانیم به کالای مناسب دست پیدا کنم.»

این اظهارات رئیس‌جمهور منتخب در مرداد ماه ۱۴۰۰ نویدبخش دو پیام مهم بود. اول این‌که دولت جدید بر خلاف آن‌چه تبلیغ می‌شد مخالف محدودسازی فضای مجازی و فیلترینگ نیست و دوم این‌که دولت و سیاست‌مداران کشور روند دیجیتال شدن و ماهیت اقتصادی در عصر جدید را پذیرفته‌اند. اما بر خلاف این تصورات در فاصله تنها ۱۵ ماه از این اظهارات سید ابراهیم رئیسی در یک ماه و نیم گذشته شاهد فیلترینگ و محدودسازی اینترنت هستیم.

هر چند وقوع ناآرامی‌ها اخیر کشور و مسائل امنیتی، بانی اصلی محدودیت‌های اخیر بوده‌اند، اما مساله این است که قراین و شواهد از ادامه‌دار و بلندمدت بودن، این وضعیت حکایت دارند. یعنی گامی رو به عقب نسبت به پذیرش واقعیات اقتصاد دیجتال شده یا در مسیر دیجتالیزه شدن مناسبات در سطح کلان برداشته شده است. البته این گام آن‌چنان که بسیاری از متخصصان حوزه‌های مختلف تاکید و تصریح کرده‌اند، پیامد‌های منفی بسیاری را برای اقتصاد کشور به همراه دارد که در ادامه گزارش حاضر به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

۱- ورشکستگی کسب و کار‌های اینترنتی
اولین و مشهودترین تاثیر فیلترینگ و محدودسازی اینترنت طی یک و نیم گذشته، تاثیر منفی مستقیم، عمیق و البته مخرب بر کسب‌وکار‌های اینترنتی است. از همان روز‌های ابتدایی آغاز دور جدید فیلترینگ در کشور آینده کسب‌وکار‌های اینترنتی به دغدغه‌ای جدی در کشور تبدیل شد.

در همان هفته‌های ابتدایی گزارشی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که در آن عنوان شده بود: «۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران فعال و معیشت ۱۱ میلیون نفر وابسته به کسب‌وکار مجازی است.» در این بین، بر اساس گزارش‌های ارائه شده، بیشترین تاثیرات فیلترینگ بر اینستاگرام بوده است؛ چرا که این پلتفرم تا ۸۰ درصد (۹ میلیون) بر بازار دیجیتال مارکتینگ را در اختیار دارد.

در همان هفته‌های اول گزارش «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران» از کاهش فروش تمامی شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ خبر داد. به‌گونه‌ای که عنوان شد بیش از ۴۱ درصد شرکت‌ها ۲۵ تا ۵۰ درصد درآمدشان را از دست داده و ۴۷ درصد آن‌ها بیش از ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند. همچنین، ۵۳ درصد مشاغل از ۵۰ و ۲۱ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ و ۱۸ درصد از خسارت بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی در روز گزارش داده بودند.

در همین مقطع برآورد شد که فیلترینگ‌های اخیر اشتغال سه ونیم میلیون نفر را با چالش و بر زندگی ۱۰ میلیون نفر اثر‌گذار بوده است. حتی «نت بلاکس «مرجع جهانی رصد اینترنت نیز ضرر هر ساعت قطع دسترسی به اینترنت بین‌الملل در ایران را تا ۱.۵ میلیون دلار ارزیابی کرد که اگر این رقم ضرب در ۲۴ ساعت شود به رقم بزرگ ضرر ۳۶ میلیون دلاری در روزه خواهیم رسید.

۲- تاثیرات مخرب بر رشد و توسعه اقتصادی کشور
امروزه در سطح جهانی به ویژه در کشور‌های توسعه‌سافته اقتصاد دیجیتال (Digital Economy) یا بازاریابی دیجتال (Digital Marketing) به بخش غیر منفک و غیر قابل انکار جامعه تبدیل شده است. بنابر گزارش روزنامه شرق در ۵ آبان، بیش از پنج میلیارد نفر یعنی ۶۳ درصد جمعیت جهان از اینترنت و دو میلیارد سایت استفاده می‌کنند و این تعداد با نرخ رشد سالانه شش درصد (روزانه بیش از ۷۰۰ هزار کاربر جدید) همچنان در حال افزایش است.

در ایران ۸۵ میلیون‌نفری، تعداد کاربران اینترنت از ۷۲ میلیون نفر عبور کرده و بیش از ۵۵ درصد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها فعالیت دارند که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. اینستاگرام با ۴۸ میلیون کاربر و واتس‌اپ با حدود ۵۲ میلیون کاربر، به ترتیب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی و پیام‌رسان در ایران محسوب می‌شدند. تلگرام نیز ۵۰ میلیون کاربر ایرانی دارد.

اما باید توجه داشت که فارغ از ارتباطات اجتماعی و حوزه سرگرمی، تعاملات اقتصادی یکی از مهم‌ترین کارویژه‌ای این پلتفر‌ها در ایران و جهان هستند. فقط کافیست به این موضوع توجه شود که درآمد نوع کسب‌وکار اینترنتی در سطح جهانی، به‌ویژه در خرده‌فروشی، اکنون به بیش از دو تریلیون دلار رسیده است. همین امر موجب شده اغلب کارفرمایان، نیروی کار خود را از این فضا انتخاب و تأمین می‌کنند؛ به عبارتی تمامی کارگزاران اقتصادی توجهی ویژه را به دیجیتال مارکتینگ معطوف کنند.

در این میان نکته قابل تامل این است که موضوع اقتصاد دیجیتال، امروزه به فراتر از اقتصادی خرد رسیده و حتی نقشی مهم را در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌های مختلف دارد. در این میان، قطع اینترنت و فیلترینگ فضای مجازی نه‌تنها زندگی ساده و فعالیت‌های روزمره به‌ویژه روابط اجتماعی را مختل کرده بلکه خسارت‌های زیادی بر اقتصاد و چرخه تولید کشور تحمیل کرده است.

در شرایطی که تأکید دولت و حاکمیت بر توسعه کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و دیجیتالی‌شدن بخش‌هایی مانند صنعت و معدن است، اینترنت که اصلی‌ترین بازوی توسعه و روغن تسهیلگر صنایع محسوب می‌شود، اختلال و فیلترینگ شده و بسیاری از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. این اختلال، تولید را در نیمی از بخش‌های اقتصادی به‌طور چشمگیری کاهش داده، به‌طوری که اگر این محدودیت‌ها استمرار داشته باشد، ضربه جبران‌ناپذیری به کشور وارد خواهد شد. تبعات محدودیت در اینترنت بر واحد‌های صنعتی بسیار متنوع و پیچیده است و در هر رشته‌فعالیت یا واحد صنعتی، عمق و دامنه متفاوتی دارد.

۳- افزایش بیکاری در سطحی گسترده
علاوه بر آثار‌های اقتصادی مورد اشاره، تداوم وضعیت فیلترینگ و اختلال در شبکه اینترنت به وضوح می‌تواند نقشی مهم را در حوزه اشتغال داشته باشد. در این زمینه، رجوع به نظرسنجی و تحقق روزنامه دنیای اقتصاد بسیار قابل تامل است. این روزنامه پس از نظرسنجی از ۴۰ فعال اقتصادی در گزارشی نوشت بیش از ۹۷ درصد پاسخ‌دهندگان، خسارت مالی به کسب‌وکارشان را تأیید کردند و بیش از ۶۷ درصد اعلام کردند که اختلالات ایجاد شده باعث خسارت اعتباری به کسب‌وکارشان شده است.

از میان ۴۰ پاسخ‌دهنده، ۳۹ نفر به سؤال «آیا اختلال ایجاد‌شده در اینترنت موجب خسارت مالی به کسب‌وکار شما شده است؟» پاسخ مثبت دادند که درنتیجه ۵/۹۷ درصد پاسخ‌دهندگان از محدودیت‌های اینترنتی آسیب دیده‌اند. همچنین ۵/۶۷ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌توانند خسارت مادی وارد شده را برآورد کنند. این گزارش نشان می‌دهد ۵۰ درصد پاسخ‌دهندگان تا ۳۰ درصد در اثر این اختلال خسارت مادی دیدند. ۵/۲۲ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد و ۵/۲۷ درصد هم بیش از ۵۰ درصد در اثر اختلالات اینترنت دچار آسیب شده‌اند.

در ادامه ۵/۹۲ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند تداوم اختلال در اینترنت، تداوم خسارت مادی را برایشان به‌دنبال خواهد داشت و ۴۵ درصد تأیید کردند که در صورت ادامه اختلال، ممکن است کسب‌وکارشان به‌طور کامل از بین برود. ۵۵ درصد اعلام کردند که کسب‌وکارشان تغییر شکل پیدا کرده است.

این آمار‌ها به وضوح گویای واقعیات مهمی بر آینده اشتغال و وضعیت بیکاری در کشور است. این که ۴۵ درصد کسب‌وکار‌ها در معرض ورشکستگی کامل قرار دارند و ۵۵ درصد در فکر تغییر اشتغال هستند، پالس وقوع یک فاجعه را در بازار اشتغال مخابره می‌کند. حتمی‌ترین پیامد چنین رخدادی تعدیل نیرو و تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

البته این موضوع در گفت‌وگوی خبرنگار فرارو، با یک کارشناس بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، شاغل در شهر صنعتی شمس آباد، نیز مورد تایید قرار گرفته است. بنابر اظهارات این مهندس HSE در معاینات دوره‌ای بسیاری از کارخانه‌ها به این مساله مشهود بوده که تعدیل نیروی قابل توجهی صورت گرفته است. در پی‌جویی این موضوع نیز کاهش فروش محصولات از سوی مدیران کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مطرح شده است.

۴- تاثیرات پنهان فیلترینگ بر تضعیف بخش خصوصی و حوزه‌های مختلف دیگر
فراتر از حوزه‌های آشکار اقتصادی همچون ورشکستگی کسب و کار‌های اینترنتی، تعدیل نیرو‌های و افزایش بیکاری، فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی تاثیرات غیرمستقیم و پنهانی را بر فعالیت‌های بخش خصوصی و حتی دولتی در حوزه‌های مختلف داشته است. در یکی از عینی‌ترین نمودها، اخیرا مدیرعامل شرکت پست از کاهش یک سوم درآمد شرکت ملی پست خبر داده است که این یکی از نمونه‌های آن بر بخش دولتی است.

کاهش نقل و انتقالات مالی در نتیجه کاهش فروش کسب‌وکار‌های اینترنتی یکی دیگر از تبعات حتمی اختلال در روند اینترنت است. همین روند تاثیر عمیق را بر کاهش گردش مالی بانک‌ها داشته و خواهد داشت که برآیند حتمی آن می‌تواند کاهش سوددهی بانک‌ها باشد. همچنین، تاثیرات اختلال در اینترنت و فیلترینگ تنها محدود به کسب و کار‌های اینترنتی نبودهف بلکه تاثیرات آن به طور روزانه بر بازار کالا‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

حتی در سطحی دیگر، بخش رسانه‌های خصوصی اعم از سایت‌ها و روزنامه‌ها که منابع مالی خود را از گرفتن تبلیغات تامین می‌کنند، با چالشی بسیار جدی مواجه شده‌اند؛ چرا که دیگری بسیاری از استارت آپ‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دو دلیل کاهش درآمد و البته باور به ناکارآمد بودن تبلیغ در فضای مجازی به شکل کنونی، حاضر به هزینه کردن در حوزه تبلیغات نیستند. البته این نمونه‌ها آنقدر گسترده است که حتی می‌توان دامنه آن را به درآمد سوپرمارکت‌های محلی نیز ارجاع داد.

۵- کاهش ورود گردشگران به کشور و هدر رفت فرصت طلایی جام جهانی قطر
یکی دیگر از حوزه‌های عینی و محسوسی که به طور مستقیم از فیلترینگ ضربه خورده، بخش گردشگری، به ویژه فرصت‌سوزی ویژه جذب توریسم در میانه برگزاری جام جهانی قطر بود. بر اساس گزارش ایلنا، میر پویان رفیعی شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران، تاکیدکرده در نتیجه کندی اینترنت و تصویرسازی که این روز‌ها از ایران در جهان می‌شود، بیش از ۹۰ درصد تور‌های ورودی کنسل شدند و شاهد رکود در گردشگری داخلی، خروجی و تور‌های ورودی هستیم.

رفیعی شاد تاکید می‌کند: «صنعت گردشگری با تکنولوژی آمیخته است. از این رو کندی سرعت اینترنت و فیلتر شدن اپلیکیشن‌هایی که بخش عمده‌ای از بار تبلیغات و فعالیت آژانسداران و فعالان گردشگری بر روی آن‌ها انجام می‌شد، آسیب‌های زیادی را متوجه صنعت گردشگری کرده است. او از تعدیل نیرو بسیار زیاد و حتی تعطیلی کامل برخی از آژانس‌ها و دفتر خدمات مسافرتی کشور در تهران خبر می‌دهد.

فراتر از این اظهارات، عینی‌ترین نمود فرصت‌سوزی در زمینه توریسم را می‌توان به برگزاری جام جهانی قطر و پتاسیل‌های گردشگری آن برای کشور رجوع داد. مسئولان کشور در گذشته بار‌ها از آمادگی و استقبال ایران از میهمانان دیگر کشورها، در میانه برگزاری جام جهانی خبر داده بودند. حتی ظاهرا در جزیره کیش هم تدابیری ویژه رد نظر گرفته شده بود. اما اکنون فیلترینگ و بازنمایی منفی ایران در رسانه‌های جهانی موجب شده که اکثریت قاطع طرفداران فوتبال به کشور‌های همانند امارات، عربستان و ترکیه سرازیر شوند.

۶- کاهش اعتبار فعالان اقتصادی در سطح مبادلات خارجی
گستره تاثیرات فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی، حتی به سطح فعالان اقتصادی ایرانی در سطح خارجی نیز رسیده است. این روز‌ها بر اساس اظهارات تجار و اعضای اتاق بازرگانی ایران، فیلترینگ محدودیت‌های زیادی را بر روند ارتباط‌گیری آن‌ها با طرف‌های خارجی ایجاد کرده است. در این زمینه، روزنامه دنیای اقتصادی به نقل از یک تاجر ایرانی می‌نویسد: «توضیح این مسئله دشوار است که چگونه در یک کشور حتی پیام‌رسانی مانند واتساپ قطع می‌شود و این نشانه بی‌ثباتی محیط محسوب می‌شود و تجارت را دشوار یا به‌طور کلی قطع می‌کند. حتی اگر تجار خارجی همدلی با ایرانیان نشان دهند این مسئله همیشگی نخواهد بود.»

این اظهارات به وضوح بدین معنا است که از یک سو، طرف‌های خارجی نمی‌توانند به روال سابق با تاجران ایرانی تعامل داشته باشند و از سوی دیگر، قطع شدن و فیلتر پلتفرم‌هایی همچون واتس آپ، بار روانی منفی‌ای بر میزان اطمینان آن‌ها در معامله با طرف ایرانی داشته است. همین امر به آسانی می‌تواند موجب شود که آن‌ها قید تجارت با ایران بزنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۰۱ ، ۲۲:۴۱
sms reson

آشنایی با خطوط عمومی و اختصاصی با پیام رسون

1401-07-30 18:42:26 19  0  0

اگر برای شما هم پیامک تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی آمده یا حتی اگر خودتان صاحب کسب‌‎وکار هستید و می‌خواهید ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان داشته باشید، حتماً متوجه شدید که این اس ام اس‌ها از خطوط مختلفی ارسال می‌شوند. شاید بپرسید که این خطوط چه تفاوتی با یکدیگر دارند یا اصلاً چرا خطوط مختلفی توسط کاربران استفاده می‌شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

چرا باید از خطوط پیامکی استفاده کنیم؟

یکی از اصول مهم در امر بازاریابی و رسیدن به فروش بیشتر ارتباط با مشتریان می باشد، برای رسیدن به این امر یک نکته بسیار اهمیت است آن هم این است که  ارتباط بی واسطه با  مشتریان میباشد. این ارتباط تنها از طریق پنل پیامکی میتواند بدون واسطه شکل گیرد . 

پنل پیامکی دو زیر مجموعه دارد به نام های خطوط عمومی و خطوط اختصاصی که در زیر به توضیح هر کدام میپردازیم . 

 

 

 

خطوط عمومی:

 با شنیدن این اسم این فکر رایج را  می‌کنیم که این  خط به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما دقیقا برخلاف نامی که دارد عمومی نیست و به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در واقع خطوط عمومی به صورت امانی در اختیار کاربران است. این خطوط عمومی در بخش‌های از سامانه‌پیامک مورد استفاده است که به ارسال پیامک‌های انبوه می پردازد و علت آن  بخاطر استفاده همزمان چندین کاربر از این خطوط است. خطوط اشتراکی از طرف شرکت تامین کننده پیامک به زیر مجموعه کاربران داده میشود تا از طریق آن اقدام به ارسال پیامک نمایند  این خطوط به صورت رند بوده و و از اپراتور ۱۰۰۰ و اپراتور  ۲۰۰۰ و اپراتور ۳۰۰۰  انتخاب می شود.

 

 

خطوط اختصاصی:

 خطوطی هستند که به صورت اختصاصی به کاربران اختصاص داده می‌شود. این خطوط دارای قابلیت های ارسال و دریافت اختصاصی هستند. انواع مختلف خطوط بر اساس نوع اپراتور دسته بندی و قیمت گذاری می شود. رندی و غیر رندی شماره ها توسط استعلام از مخابرات مشخص می‌شود و معمولاً به تعداد ارقام تکراری بستگی دارد، در واقع می توان گفت هر اپراتور قوانینی را برای تحویل پیامک از فرستنده تعیین کرده است که از این لحاظ موارد گاهی باعث ایجاد تفاوت در سرعت و کیفیت ارسال میشود. در خطوط اختصاصی در اکثر اپراتور ها به نام کاربر ثبت می‌شود و حتی اگر کاربر بخواهد از خدمات شرکت دیگری هم استفاده کند می تواند آن را با خود انتقال دهد.

 

 

بلک لیست : 

یکی از مواردی که بین خطوط عمومی و اختصاصی مشترک میباشد این است که هر دوی  این خطوط نمی توانند به بلک لیست ارسال پیامک داشته باشند و تنها در صورت تبدیل شدن این خطوط به خدماتی قابل ارسال به بلک لیست هستند.

و نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که خطوط عمومی را نمی‌توان به خطوط اختصاصی تبدیل کرد چرا که این خطوط برای ارسال تمام کاربران اختصاص داده شده و اشتراکی محسوب می شود.

 

 

 

خطوط عمومی یا خطوط اختصاصی ؟: 

در اینجا می توان با قاطعیت گفت که هیچ کدام از این خطوط دارای برتری ویژه‌ای نسبت به دیگری نمی باشد و هر دو از نظر کیفیت و کمیت در یک سطح قرار دارد. اگرچه دارای تفاوت‌های جزئی مانند سرعت ارسال پیامک وجود دارد، اما این مورد هم به صورت مقطعی ممکن است برای هر کدام از خطوط رخ دهد، اما کیفیت در هر دو یکسان است. 

 

 

 

قبل از خرید  خطوط عمومی و اختصاصی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

معمولاً قبل از خرید هر چیزی باید یکسری نکات را دانست و بر اساس نیاز خرید را انجام داد. شرکت اهورا اطلس فارس برای همکاری و راحتی  شما نکاتی را خاطر نشان کرده که شما با خواندن آن و بسته به شرایط خود بتوانید راحت ترین خرید پنل اس ام اس را داشته باشید

 

- در نظر گرفتن تعرفه خطوط پیامک

 

-  مزایا و معایب هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خطوط

 

-اگر میخواهید خطوط اختصاصی سفارش دهید بدان چه کارهای استعلام مربوط به آن زمان بر است و احتیاج به مدت زمان زیادی دارد و باید تا موقع دریافت پاسخ مربوط به استعلام منتظر بمانید.

 

- اگر خط اختصاصی خود را در زمانی غیر از زمان  اداری خریداری کنید باید منتظر پیگیری در روز بعد در زمان اداری باشید.

 

 

پیام رسون : 

سامانه پیامکی رایگان پیام رسون جزء برترین سامانه پیامک ایران محسوب می‌شود که طی 11 سال فعالیت خود توانسته علاوه بر ارائه پنل پیامک رایگان به مشتریان خود در راستای کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان نیز فعالیت کند .همچنین تیم ما در سامانه پیام کوتاه پیام رسون این تعهد را به مشتریان خود داده که تا رسیدن آنها به موفقیت در کنارشان خواهد بود و تنها هدف ما جلب رضایت مشتریان است . پس خیلی راحت تبلیغات خود را به سامانه پیام کوتاه شیراز بسپارید و با خرید پنل پیامک رایگان و و اپراتور های مد نظرتان از بهترین و پیشرفته ترین نمایندگی پیامک ایران، به راحتی قله های موفقیت را طی کنید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۰۱ ، ۲۱:۱۶
sms reson

سیدمصطفی میرسلیم، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. «آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی اتفاقات اخیر کشور و چشم‌انداز آینده با وی گفت‌وگو کرده است. میرسلیم معتقد است:«زمینه اغتشاشات در برخی کاستی‌ها و ناراضی‌تراشی‌ها و ناکارآمدی‌های اجرایی است، با ابعاد اجتماعی نظیر احساس محرومیت و تبعیض و فشار که برخی از آنها واقعیت دارد و به عملکرد ضعیف بعضی از دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد و چاره آن تحقق تحول اداری است به گونه‌ای مردم، کل دولت را حامی و پناهگاه و خدمتگزار خود ببینند و هیچ‌گونه محرومیتی را در شرایط کنونی و هیچ نوع یأسی را نسبت به آینده خود احساس نکنند. فهرست این چالش‌ها استخراج شده و دولت رفع آنها را در برنامه تحول خود گنجانده ‌است لکن به دلیل تعارض منافع و وجود رگه‌های فساد، این تحول با سرعت مطلوب پیش نمی‌رود.»در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مهم‌ترین دلایل اعتراضات اخیر را در کشور چه مسائلی می‌دانید؟
 هنجارشکنی و اغتشاشات اخیر دارای عوامل و زمینه و ابزارهایی بود: 1- عوامل آن دشمنان خارجی ما و ایادی آنها در داخل کشور بودند و هستند: آمریکا، عربستان و به‌ویژه اسرائیل که طراحی و پشتیبانی از اغتشاش را برعهده داشتند و هنوز هم دست برنداشته‌اند زیرا امیدوار به اقدامات تخریبی ایادی خود در ایرانند یعنی باقی‌مانده  و زاد و ولد کرده منافقان و سلطنت‌طلبان و گروهک‌های معاند. 2- زمینه اغتشاشات در برخی کاستی‌ها و ناراضی‌تراشی‌ها و ناکارآمدی‌های اجرایی است، با ابعاد اجتماعی نظیر احساس محرومیت و تبعیض و فشار که برخی از آنها واقعیت دارد و به عملکرد ضعیف بعضی از دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد و چاره آن تحقق تحول اداری است به گونه‌ای مردم، کل دولت را حامی و پناهگاه و خدمتگزار خود ببینند و هیچ‌گونه محرومیتی را در شرایط کنونی و هیچ نوع یأسی را  نسبت به آینده خود احساس نکنند. فهرست این چالش‌ها استخراج شده و دولت رفع آنها را در برنامه تحول خود گنجانده‌است لکن به دلیل تعارض منافع و وجود رگه‌های فساد، این تحول با سرعت مطلوب پیش نمی‌رود. در مورد زمینه‌ها، اضافه باید کرد بهانه‌هایی را نظیر مرگ مهسا امینی و کشته‌سازی‌های عمدی که به طور طبیعی باعث جریحه‌دارشدن احساسات عمومی می‌شود، هرچند خیلی زود این بهانه را عوامل اغتشاش رها کردند و ماهیت اصلی خود را آشکار ساختند و شعارهای هنجارشکنانه سیاسی را دامن زدند. 3- ابزارهای به کار گرفته شده در درجه اول رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های فضای مجازی است. وضع ما در دنیا به لحاظ عدم قانونمندی فعالیت‌ها در فضای مجازی، بی‌نظیر است و یکی از ضعیف‌ترین کشورهاییم و چون این هرج و مرج به نفع اخلال‌هایی است که دشمنان ما و وابستگان داخلی‌شان از آن بهره‌می‌برند، با نفوذی که دارند، آن قانونمندی را به تعویق انداخته‌اند. چنان قانونمندی تسهیل کننده فعالیت‌های سازنده و در عین  حال محدودکننده تجاوز به حقوق عمومی و مهارکننده بی‌بندوباری، با تعیین ابعاد مسئولیت‌ها در فضای مجازی است. اما در بلوای اخیر، به‌علاوه، از ابزارهای دیگری نظیر انواع سلاح‌های سرد و گرم وارداتی استفاده شده ‌است که به صورت قاچاق از برخی مرزها به داخل کشور رخنه کرده است.

چرا برخی در حالی که مسائل اقتصادی در اولویت نخست مردم بود با مسائلی مانند گشت ارشاد زمینه اعتراضات اخیر را به وجود آوردند؟
 مشکلات اقتصادی هنوز مسأله اصلی جامعه ماست که تا حدودی مزمن شده است ولی طراحان اغتشاش از نکته‌ای خواستند استفاده کنند و آن نکته این است که در شرایط مشکل اقتصادی ، حساسیت مردم نسبت به امور فرهنگی کمرنگ می‌شود و بنابراین معاندان می‌توانند به یورش به معنویت که مایه اصلی پیروزی و دوام انقلاب اسلام است بپردازند و بنابراین بلوا را از گشت ارشاد آغاز کردند البته با نیت هنجارشکنی کلی.

دیدگاه شما درباره گشت ارشاد با این شیوه چیست؟ آیا نیاز به تجدید نظر در این زمینه هست؟
در هر جامعه‌ای موازین و مقرراتی حکمفرما‌ست که پاسداری از آنها به منظور تأمین آسایش و امنیت و رفاه عمومی ضروری است. موازین اصلی در جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی آن منعکس شده است و سایر قوانین و رویه‌ها در ذیل آن قرار می‌گیرد. نگاهبانی از آن قوانین و مراعات آنها برعهده مردم است ولی همیشه در جوامع بشری عناصر متخلف و مجرم و شیطانی وجود دارد که عدم برخورد با آنها نظم و امنیت و آسایش عمومی را برهم می‌زند؛ وظیفه سنگین نیروی انتظامی پیشگیری از جرائم و رسیدگی به تخلفات با هدف بازدارندگی و نیز احقاق حقوق عامه است؛ این کار به شیوه‌هایی انجام می‌‌گیرد که تقریبا در همه کشورها مشابه است و گشت یکی از آن شیوه‌هاست؛ بنابراین اصل گشت را نمی‌توان انکار کرد هرچند درباره شیوه‌های آن و بهبود آن شیوه‌ها همواره می‌توان اقدام کرد. حذف گشت به نفع خطاکاران و متخلفان و هنجارشکنان است. اما درباره هدف گشت که ارشاد است بحث‌های مفصلی وجود دارد: برخی از امور نیازمند برخورد قاطع است . مانند سرقت و توزیع مواد مخدر و مسکرات ولی برخی دیگر دارای جنبه اخلاقی است و با نصیحت و راهنمایی حل می‌شود مگر برنامه خاصی از لحاظ هنجارشکنی عمومی در پس آن باشد‌؛ عفاف و حجاب از آن دسته امور است که با ارشاد مناسب، اغلب مراعات می‌شود و نیازی به دستگیری و شدت عمل ندارد مگر در مواردی که در چند ماه اخیر مصداق آن مشاهده شد: افرادی برهنه در خیابان مشغول قدم زدن به منظور تصویربرداری و عادی‌سازی منکرات، شده بودند. طبیعتا این موارد برنامه‌ریزی شده و عمدی را نمی‌توان موضوعی اخلاقی تلقی کرد. تفکیک اینها و مشخص کردن حد و مرز هرکدام کاری است که نیازمند آموزش و در عمل محتاج نظارت است. اغلب موارد گشت ارشاد موفق بوده مگر آن دسته از موارد که عمدا قصد هنجارشکنی داشته‌اند و هدفشان اشاعه فحشا و منکرات بوده است. به نظر من نیروی انتظامی را باید تقویت کرد و هدف کسانی را افشا کرد که متمایلند با تضعیف نیروی انتظامی، جامعه ما را به سمت بی‌بندوباری و شهوترانی و چشم‌چرانی و هوس‌زدگی ببرند.

آیا مجلس قصد ندارد به موضوع گشت ارشاد ورود کند؟
ما در زمینه قانون و مقررات برای عفاف و حجاب کمبودی نداریم. مهم این است که آن قوانین اجرا و آن حدود مراعات شوند و با کسانی که تخلف می‌کنند به شکل مناسب برخورد شود و این‌ها همه در حد آیین نامه اجرایی است. البته باید توجه کرد که هنجارشکنی در زمینه عفاف و حجاب که نهایت آن به وضع افتضاحی منجر می‌شود که در دوران طاغوت در جامعه ما رواج یافته بود، باعث اشاعه تبرج و خودنمایی و خروج جامعه از تعادل و سلامت و کاهش امنیت و از بین رفتن مصونیت بانوان و تضعیف نهاد خانواده و رسوخ سبک زندگی توام با هرزگی می‌شود.

نسل جدید نسبت به نسل‌های گذشته چه تفاوت‌هایی دارد؟ برای پاسخ به مطالبات آنها چه راهکاری ارائه می‌دهید؟
نسل جدید مواجه با هجوم انبوهی از اطلاعات و مطالب لجام‌گسیخته است که در سابق چنان یورش اطلاعاتی، چه مثبت و چه منفی، وجود نداشت؛ پس ناگزیر نسل جدید باید خود را مجهز کند به ابزار تفکیک حق و باطل و وسایل تشخیص درست و غلط و قدرت تمییز راست از دروغ، این‌ها نیازمند ظرفیت بیشتر است. اگر نسل جوان ما، در دوران جوانی و نوجوانی، نتواند ظرفیت لازم را برای آن تفکیک و تشخیص به دست آورد به‌سرعت گرفتار آلودگی‌ها و انحرافات و سپس احساس پوچی و ناامیدی می‌شود. اینجاست که جایگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی و فرهنگ عمومی و اقداماتی که به فراخور عصر یورش اطلاعاتی، باید انجام گیرد تا جوان ما منفعل بار نیاید، روشن می‌شود. مطالبات برحق جوانان ما به سیر تکامل در تعلیم و تربیت و رسیدن به آینده‌ای روشن برای زندگی و اشتغال مولد است و اینها را باید از خواسته‌های القایی و انحرافی که اعتیاد و هرزگی و فحشا را در پی دارد، جدا کرد. هیچ جامعه‌ای با اجازه دادن به آلودگی‌ها و تباهی‌ها به رشد و پیشرفت نمی‌رسد.

اعتراضات اخیر به چه میزان با موضوع شکاف نسلی و تفاوت عقاید مواجه بود؟
سرکرده‌های معترضان بنا به اعترافات خودشان اجیر و مزدور بیگانگان بودند و کوشش آنها در جذب حداکثری ناآگاهان و ناراضی‌ها بود که با شکست مواجه شد زیرا آنها اصلا با مبانی این انقلاب و ارزش‌های آن بیگانه بودند و فکر می‌کردند با چند حرکت هنجارشکنان بتوانند کاری از پیش ببرند؛ آری، این اغتشاش‌ها کاملا حکایت از یک شکاف عمیق می‌کند اما نه آنطور که برخی از تحلیل‌گران وابسته یا روشنفکرمآب القا می‌کنند. آن گسست و شکاف همواره بین حق و باطل و تفاوت در عقاید وجود داشته و تا قیامت وجود خواهد داشت. امروز جوانان مخلص و  رشید و انقلابی ما در این کشور جانفشانی می‌کنند و برای تعالی و پیشرفت کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و به فکر ترقی جامعه ایمانی و استقرار عدالت و جلب رضای حق‌اند؛ عقاید آنها الهام گرفته از اسلام و الگوی آنها پیامبر اسلام(ص) و مقتدای آنها امیر مؤمنان(ع) است و سبک زندگی آنها برگرفته از اهل بیت علیهم السلام است. شکافی که وجود دارد بین آرمانگرایی اسلامی و تمدن پوشالی غربی است؛ تمدنی که از انسان برده‌ای رام برای هموار کردن منویات استکباری رهبران خود می‌خواهد و به دنبال اسارت بشریت است و ایجاد مزاحمت برای جبهه حق و لذا ناخشنود است از قدبرافراشتن ایرانی اسلامی، مستقل و آزاد. شکاف بین نسلی را آنها مطرح می‌کنند تا اذهان‌ما را منحرف کنند. آن گسست در واقع، بین ما و استکبار جهانی است و با اعمال ترفندهای مختلف و هزینه کردن از جیب مرتجعان منطقه، تشدید هم خواهد شد مگر آنها سر تسلیم در مقابل حق فرود آورند و دست از شرارت بردارند.

چرا زنان جامعه در اتفاقات اخیر کشور نقش محوری داشتند؟
زنان ارجمند جامعه ما آنهایی نیستند که مطالباتشان خلاصه می‌شود در کشف حجاب. منزلتی که زنان ما بعد از پیروزی انقلاب در صحنه دانش و حضور مفید اجتماعی پیدا کرده‌اند نمونه‌ای بی نظیر است. اگر مطالبه عده‌ای از زنان و مردان زیر پا گذاشتن احکام اسلام باشد، ارزشی برای اعتنا کردن به آن ندارد ولو آمریکا و اروپا از آن طرفداری کنند. چنان مطالباتی به مفهوم تجدیدنظرطلبی در اصولی است که مبنای انقلاب بود و هر از چندگاهی عده‌ای در مخالفت با آن اصول ، جنجالی در خیابان راه می اندازند و در واقع از عطوفت و نجابت جمهوری اسلامی سوءاستفاده می‌کنند و سرعت رشد و پیشرفت را کند می‌سازند.

مهم‌ترین مطالبات کنونی زنان را چه مواردی می‌دانید؟
مطالبات زنان ما حفظ منزلت و کرامت انسانی آنهاست. از دیگر مطالبات مثلا احترام به جایگاه متعالی مادران است و ادای حقوقی که شرع مقدس برای آنها مقرر فرموده است.

مجلس یازدهم برای تحقق مطالبات زنان چه اقداماتی انجام داده است؟
مطالبات اصلی و آرمانی زنان را در جامعه ما مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌خوبی پاسخ گفته است و در مجلس نیز سال گذشته در قالب مصوبه‌ای راجع به ‌تکریم بانوان و ارتقای جایگاه خانواده و اصلاح جمعیت تکمیل کرده‌ایم.

دیدگاه شما درباره حمله به دانشگاه شریف چیست؟
دانشگاه جای حمله و زد و خورد نیست. دانشگاه محل درس و بحث علمی و تامل درباره مسائل کشور برای چاره جویی‌های کارشناسانه آنهاست. بنابراین ورود افراد مسلح به دانشگاه مجاز نیست مگر به طور استثنایی ابعاد تخریب در داخل دانشگاه آنقدر گسترده شود که فرونشاندن آن ازعهده نگهبانی خود دانشگاه خارج شود. در آن صورت رئیس دانشگاه  با تشخیص وخامت اوضاع می‌تواند از نیروی رسمی عضو فراجا برای مداخله دعوت کنند تا به ادای وظایف خود بپردازند.

با توجه به بحران داخلی و تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی چه چشم‌اندازی پیش‌روی کشور می‌بینید؟
اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی وجود دارد واقعیتی است که سال‌ها از آن می‌گذرد و البته آثار منفی هم بر جامعه ما گذاشته است؛ تقریبا از ابتدای پیروزی انقلاب ما با انواع تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم ولی فشارها و تحریم‌های وحشیانه پانزده ساله اخیر، به‌ویژه با آثار و تبعات اقتصادی، تشدید شده است؛ چاره آن هم اجرای کامل 24 بند اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامی شایسته و مناسب برای تحقق آنها انجام نگرفت و به فرصت‌سوزی انجامید. اما بحران داخلی واژه‌ای است که با واقعیت سازگار نیست. ما در کشور مشکلاتی داریم در زمینه‌های اقتصادی و اداری و اجتماعی که عمده آنها با تدبیر مناسب و رعایت اولویت، با همکاری مردم قابل حل است و این برنامه ای است که دولت آغاز کرده است و به نظر من کسانی که در سال‌های گذشته، برخلاف مصالح عمومی گام برداشته‌اند و به امکانات و ثروت‌های بادآورده دست یافته‌اند، احساس خطر کرده‌اند نسبت به تداوم منافعشان و در نتیجه کارشکنی‌هایی را آغاز کرده‌اند. از این رو مبارزه با شکل‌های گوناگون فساد و نفوذ اهمیت دارد و نباید مورد بی‌توجهی قرارگیرد. مصلحت انقلاب از همه چیز برتر است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۰۱ ، ۲۱:۱۶
sms reson