سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه،سامانه پیام کوتاه رایگان،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون )) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون


سامانه پیام کوتاه (( پیام رسون ))
سامانه پیام کوتاه رایگان
و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
بایگانی
۰۱ اسفند ۰۱ ، ۲۰:۴۳

باید ها را چه کسی اجرا میکند ؟

«تورم را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد»؛ این گزاره بخش مهم صحبت‌‌های رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری بود که بسیاری از رسانه‌ها نیز بدان پرداختند. اما واقعیت امر بر آن است که اگر به نوع رویکردها، اظهارات و صحبت‌های مقامات دولتی از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم تاکنون نظری بیفکنیم، بسیار از این دست وعده‌ها در جهت انجام مشاهده می‌شود. چیزی که از آن تحت عنوان «باید بشودها» به یاد می‌آید. حال پرسش اینجاست که اساسا این باید بشودها باید از سوی چه مجموعه یا سازمانی به مرحله اجرا و عمل برسد؟ اینکه بگوییم تورم باید کنترل شود؛ نرخ ارز باید پایین بیاید، حباب سکه بترکد، وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند و... اجرای آن متکی به چیست؟ آیا نباید همه این مسائل را از مبدأ خبر پیگیری کرد؟ دولت سیدابراهیم رئیسی از همان ابتدا با وعده‌های امیدوارکننده به میدان آمد. از وعده حل سه روزه مساله بورس، ایجاد یک میلیون شغل و ساخت 4 میلیون مسکن گرفته تا حل فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی با تغییر سیاست‌های نادرست اقتصادی، کنترل گرانی و مقابله با گران‌سازی، مدیریت بازار ارز و در نگاهی کلی تغییر وضع موجود به نفع مردم. اما هر چه رو به جلوتر رفتیم به‌جای تحقق وعده‌ها در جهت حل مشکلات جامعه این صرفا خود وعده‌ها بودند که تکرار می‌شدند و در طرف مقابل شرایط جامعه مشخصا به جهت اقتصادی و معیشتی سخت‌تر می‌شد. شاید نیازی نباشد که از قیمت روز افزون ارز، سکه، خودرو و... بگوییم. اما این افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها به نحوی شده که مایحتاج زندگی مردم را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است. چنانکه اگر روند امور به همین منوال پیش برود در شب عید شاهد گرانی‌ خارج از تصور اجناس و کالاها خواهیم بود. شرایط به نحوی شده که در برخی کالاها اگر تا پیش از در فضای مجازی برای کاهش نرخ اجناس هشتگ «نخریم» به راه می‌افتاد امروز اساسا قیمت‌ها طوری است که توانایی خرید وجود ندارد. اما از دید دولت همه چیز مرتب و مطلوب به پیش می‌رود و اندک مشکلات موجود نیز با یکسری تصمیمات و تدابیر حل و فصل خواهد شد. محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در همین خصوص با کنایه به دولت در توئیتی آورد: «جناب آقای رئیسی 2- 3 ماه سوئیچ قطار پیشرفت را بدهید به دولت غربگرای اشرافی ناکارآمد حسن روحانی تا دلار را به 30 تومان، مرغ را به 34 تومان، گوشت را به 180 تومان برگرداند.»

زمان بدهید
صحبت از بهبود شرایط و ترسیم وضعیت ایده‌آل در راستای امیدوار‌ترکردن جامعه بسیار خوب است، اما همه‌چیز نیست. مهم‌تر اینکه وعده نیز تا جایی جواب می‌دهد و از آن به بعد دیگر در جامعه کارگر نخواهد افتاد. نمی‌شود در زمان انتخابات از برنامه اقتصادی 7000 هزار صفحه‌ای گفت اما در عمل شاهد تورم بالا، افرایش تصاعدی نرخ ارز، سکه، خودرو و کالاها باشیم. بهتر نیست که رئیس‌جمهور محترم و تیم اقتصادی به جای دادن وعده؛ زمان تحقق وعده‌ها را تعیین کنند که حداقل جامعه بداند در چه بازه زمانی قرار است برخی وعده‌ها عملیاتی شود و تاثیر آن در سفره مردم مشاهده شود؟ رئیس‌جمهور در زمان انتخابات گفته بود که تمامی اقتصاددان‌ها را به صف خواهد کرد، اما آنچه امروز در جامعه می‌بینیم شاهد حضور افرادی در دولت بودیم که قائل بودند با یک میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد. مصلحانه و دلسوزانه باید بگوییم که نتیجه مطلوب جز با تغییر در برخی رویکردها، برنامه‌های کلی و از همه مهم‌تر برخی کارگزاران دولتی امکان پذیر نخواهد بود. رئیس‌جمهور باید طی این هجده ماه به این نتیجه رسیده باشد که تغییر در تیم اقتصادی امری لازم است.

با مردم شفاف باشید
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با عملکرد دولت و تاثیر آن بر شرایط جامعه اظهارداشت: دولت به لحاظ تعامل، ارتباط و اطلاع‌گیری از واقعیت‌ها خود را از جامعه جدا کرده است. اما آنچه در واقعیت‌های درونی جامعه می‌بینیم این مشکلات اقتصادی است که واقعیت‌های موجود در جامعه است. هدایت‌ا... آقایی به «آرمان ملی» گفت: کسانی‌که در راس امور هستند بیشتر کار روانی انجام می‌دهند. من فکر می‌کنم بیشتر یک تاکتیکی باشد که ناشی از نداشتن اطلاعات واقعی از درون جامعه است که با این تاکتیک در اصل به اطرافیان خود پمپاژ روحیه می‌کنند. این مساله هم نمی‌تواند در طولانی‌مدت دوام بیاورد چرا که امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است و همه مسائل به‌راحتی نقد می‌شود. وی افزود: امروز اعداد و ارقام اقتصادی، وضعیت نرخ تورم و قیمت‌ها بیانگر همه چیز است و احتیاجی به توضیح ندارد. با این حال مشخص نیست که دولتمردان چرا اینگونه عمل می‌کنند. آقایی تصریح کرد: دولتمردان حداقل باید با مردم شفاف باشند و اگر واقعیت‌ها را بگویند مردم راحت‌تر هستند تا اینکه حرف‌هایی مطرح شود که هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۱
sms reson

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی